شهرخبر

حداقل حقوق سربازان در سال آینده مشخص شد | سربازان متاهل چقدر دستمزد می گیرند؟

چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۸

نایب رییس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ از مصوبه این کمیسیون برای افزایش حقوق سربازان در سال آینده خبر داد.

سربازی

به گزارش همشهری آنلاین نایب رییس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ از مصوبه این کمیسیون برای افزایش حقوق سربازان در سال آینده خبر داد و گفت که حداقل حقوق ماهیانه سربازان مجرد در سال آینده ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سربازان متاهل ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می شود؛ لذا در سال ۱۴۰۲ هیچ سربازی کم‌تر از ۴ میلیون و ۸۰۰هزار تومان دریافتی نخواهد داشت.

محسن دهنوی اظهار کرد: باید با توجه به لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری حقوق سربازان نیز افزایش پیدا کند؛ همچنین از آنجایی که طبق قانون باید سرباز حداقل ۶۰ درصد حقوق یک پایور را دریافت کند، حقوق سربازان نیز باید زیاد شود.

این عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس  پیگیر موضوع افزایش حقوق سربازان است، گفت: اگر به دلیل افزایش هزینه‌های زندگی حقوق کارمندان و کارگران را افزایش دادیم، سربازان نیز بخشی از همین مردم هستند و هزینه‌های آن‌ها نیز افزایش پیدا کرده است؛ بنابراین باید حقوق آن‌ها نیز افزایش یابد. تهیه آیین‌نامه‌های اجرایی مربوطه برعهده  ستاد کل نیروهای مسلح است.

دهنوی افزود: طبق مصوبه ما در کمیسیون تلفیق، حداقل حقوق سربازان مجرد در سال آتی به ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد رسید. حقوق ماهیانه سربازان متاهل نیز ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار  تومان خواهد شد؛ لذا در سال ۱۴۰۲ هیچ سربازی کم‌تر از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار  تومان دریافتی نخواهد داشت و بر اساس منطقه عملیاتی، درجه و تعداد فرزندان، بالاتر نیز خواهد رفت. به عنوان نماینده مردم و بر اساس قولی که قبلا به شما جوانان داده بودم، تا حد توان پای حقوق سربازان می‌ایستم.