شهرخبر

سپاهان از استقلال و پرسپولیس جلو زد ؛ جام قهرمانی از دست یحیی و ساپینتو پرید ؟

سپاهان این روزها بدون هیچ تردیدی جذاب‌ترین تیم لیگ برتر شده و در فرمی ایده آل، شش بازی است که پشت سر هم برنده می‌شود.

سپاهان از استقلال و پرسپولیس جلو زد ؛ جام قهرمانی از دست یحیی و ساپینتو پرید ؟

وقایع روز ـ سرویس ورزشی؛

عصر روز گذشته و در آخرین دیدار از هفته بیستم لیگ برتر، سپاهان، صدرنشین لیگ، در دربی اصفهان، در دیداری جذاب که ابتدا با یک گل از ذوب‌آهن عقب افتاد، به بازی برگشت و ۲ بر یک برنده شد تا یکی از سه‌امتیازهای حساس این فصل را به نام خود کند.

این تیم که پیش از شروع بازی‌های این هفته به لطف تفاضل گل بهتر در مقایسه با پرسپولیس صدرنشین لیگ بود، با توجه به شکست پرسپولیس در این هفته، سه امتیاز درخور توجه به دست آورد تا حالا به تنهایی و با ۴۲ امتیاز در صدر جدول لیگ قرار بگیرد. فرار سه‌امتیازی سپاهان در حالی رقم خورد که دیگر تیم مطرح تهران یعنی استقلال هم توانسته بود خودش را ۳۹ امتیازی کند و به نزدیکی‌های صدر برسد. تیم ژوزه مورایس در حالی برنده دربی اصفهان شد که یقینا نمی‌توان این مورد را به پای شانس و اقبال گذاشت.

سپاهان این روزها بدون هیچ تردیدی جذاب‌ترین تیم لیگ برتر شده و در فرمی ایده آل، شش بازی است که پشت سر هم برنده می‌شود. کسب ۱۸ امتیاز با روندی صعودی، کاری کرده که آنها روی کاغذ بیشترین بخت را برای کسب عنوان قهرمانی در این فصل داشته باشند. آخرین باری که سپاهان در لیگ برتر ایران شکست خورده مربوط به رقابت هفته چهاردهم است که با یک گل مغلوب تیم پیکان شد. از آن موقع تا به الان، تیم مورایس مس کرمان، استقلال، نساجی، گل‌گهر، فولاد و ذوب‌آهن را قربانی کرده است.

سپاهان و مواریس به جام قهرمانی حمله کردند/ التهاب و نگرانی در اردوی پرسپولیس؛ امیدواری استقلال به نتایج هفته های آینده

اتفاق درخور در این زمینه اینکه سپاهان روند باثباتی در تقابل با تیم‌های لیگ‌برتری فارغ از جایگاه و قدرتشان کسب کرده است. آنها در همین بازه زمانی سه رقیب قدرتمند یعنی استقلال، گل‌گهر و فولاد را شکست داده‌اند تا مشخص شود اوج‌گیری این تیم در لیگ برتر ایران حاصل اتفاق نیست. این تیم در همین بازه زمانی ۱۲ گل زده و ۱۸ امتیاز کسب کرده تا حالا با ۳۱ گل زده، بهترین خط حمله لیگ برتر را هم در اختیار داشته باشد. نتایج این روزهای سپاهان در حالی مسئولان این تیم را خرسند نگه داشته که روزگاری، ژوزه مورایس پرتغالی نمی‌توانست نتایج خوبی در اصفهان بگیرد و حتی شایعه تغییر او هم به گوش رسید. موردی که البته تکذیب شد تا حالا این تیم اصفهانی مزد تفکرات برتر ژوزه مورایس را گرفته باشد.

سپاهان فعلا در شرایطی به استقبال تعطیلات دوهفته‌ای لیگ آن‌هم به‌عنوان صدرنشین می‌رود که قرار است در این مدت دو بازی هم داشته باشد. آنها ابتدا در دیداری تدارکاتی که کم‌ حرف‌وحدیث نداشته، قرار است با تیم زنیت دیدار کنند و سپس در دیداری حساس و سرنوشت‌ساز در جام حذفی، پذیرای تیم پرسپولیس خواهند بود. از آنجا که رقابت این دو در لیگ، جدی‌ترین رقابت برای مسیر قهرمانی است، انتظار می‌رود که تقابل حساس این دو تیم تماشایی‌تر از هر زمان دیگری شود.