شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دانشگاه آزاد#دانشگاه آزاد اسلامی

جزئیات عفو رهبری برای دانشجویان دانشگاه آزاد | این شرکت‌کنندگان در حوادث اخیر شامل عفو می‌شوند

چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در مورد برنامه این دانشگاه با توجه به فرمان عفو رهبری برای تخفیف یا بخشودگی احکام انضباطی دانشجویان خاطی در اعتراضات اخیر توضیح داد.

تجمعات دانشجویی - دانشجویان معترض

به گزارش همشهری آنلاین، فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: در پی دستور مقام معظم رهبری برای عفو گسترده مجرمان اغتشاشات اخیر و در ادامه سیاست‌های دانشگاه، رویکرد کمیته های انضباطی تجدیدنظر بر اساس رأفت اسلامی تنظیم شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بر این اساس مقرر شده است کمیته های انضباطی تجدیدنظر در خصوص افرادی که از روی غفلت در اغتشاشات اخیر اقداماتی انجام داده اند، با نگاه رأفت اسلامی عمل کنند.

بیشتر بخوانید: 

وی افزود: احکام انضباطی دانشجویان تا تعیین تکلیف نهایی غیرقطعی است و بر این اساس دانشجویان می توانند به تحصیل ادامه دهند.

دانشجویان مرتبط با بندهای ۱ تا ۱۱ شیوه نامه انضباطی دانشگاه آزاد، شامل گذشت می‌شوند

جهان بین ادامه داد: برای آن دسته از دانشجویانی که به دلیل شرکت در اغتشاشات اخیر از سوی کمیته انضباطی بدوی در واحدهای دانشگاهی حکم صادر شده است و شامل بندهای ۱ تا ۱۱ شیوه نامه انضباطی دانشگاه آزاد اسلامی شده اند، تخلف آنها در کمیته انضباطی تجدیدنظر استان مربوطه مطرح و با رأفت اسلامی شامل گذشت می شود.

تصمیم‌گیری در مورد دانشجویان مرتبط با بندهای ۱۹ تا ۳۰، پس از انجام مشاوره

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: همچنین آن دسته از دانشجویانی که برای آنها احکام بندهای ۱۹ تا ۳۰ صادر شده است، بعد از دعوت به معاونت فرهنگی دانشجویی واحد و انجام مصاحبه و مشاوره تصمیم گیری خواهد شد. 

جهان بین با تاکید بر لزوم اجرای دستورالعمل دانشگاه در خصوص تخفیف یا بخشودگی احکام دانشجویان خاطی از سوی واحدهای مختلف دانشگاهی، اعلام کرد: تمام واحدهای دانشگاهی لازم است گزارش اقدامات انجام شده خود در این خصوص را در اسرع وقت به اداره کل امور دانشجویی اعلام کنند.