شهر خبر

معاون استاندار: مسافران تا اطلاع بعدی به چهارمحال و بختیاری سفر نکنند

معاون استاندار: مسافران تا اطلاع بعدی به چهارمحال و بختیاری سفر نکنند

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این استان در پی بارش برف در شرایط اضطراری قرار دارد، گفت: به سبب لغزندگی محورها و حجم بالای برف مسافران تا اطلاع بعدی به این استان سفر نکنند.

به گزارش برنا؛ علی حیدری روز چهارشنبه گفت: اگرچه در حال حاضر محورهای اصلی این استان باز است و تردد جریان دارد اما کولاک برف و احتمال وقوع بهمن خطر تردد در محورها را افزایش داده از همین رو توصیه می‌شود مسافران تا اطلاع بعدی به این استان به ویژه شهرستان کوهرنگ سفر نکنند.

وی ادمه داد: با برگزاری یک نشست اضطراری مدیریت بحران در صبح روز چهارشنبه استاندار برای بررسی شرایط ناشی از بارش برف به شهرستان بن سفر کرد و معاونان استاندار نیز هریک به همراه تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی به مناطق مختلف استان سفر کرده تا مشکلات را از نزدیک بررسی و در راستای رفع آن برنامه‌ریزی و اقدام شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: شرایط اضطراری استان ایجاب کرد تا از استان‌های همجوار ماشین‌آلات و تجهیزات برف‌روبی به استان وارد شود و از سوی دیگر بخش خصوص نیز به کمک دستگاه‌های اجرایی آمده و امید است با همراهی و هم‌افزایی چالش‌های موجود به زودی از میان برداشته شود.

حیدری همچنین توصیه کرد تا در شهرستان‌هایی از جمله کوهرنگ که ارتفاع برف، زیاد است می طلبد تا مردم دودکش‌های خود را تا شعاع ۲ متری از برف تمیز کنند تا در صورت وزش باد برف در دودکش پرتاپ نشود و مانعی برای خروج گاز مونوکسیدکربن نشود.

وی افزود: همچنین توصیه می‌شود که مردم در حاشیه شهرها و روستاها کمتر تردد کنند چرا که با وجود برف و سرما امکان دارد حیوانات وحشی به محل زندگی انسان‌ها نزدیک شوند و این موضوع می تواند خطرناک باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری، برف‌روبی پشت‌بام خانه‌های فرسوده و قدیمی را ضروری دانست و گفت: امکان دارد سنگینی برف منجر به تخریب این خانه‌ها شود از همین رو لازم است تا پشت‌بام‌ها سبک شود.

 بارش‌ برف ناشی از سامانه بارشی اخیر از روز یکشنبه در استان آغاز و تا روز پنجشنبه ادامه دارد و طی این مدت امدادگران هلال احمر به بیش از سه هزار نفر در استان امدادرسانی کردند.