شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تکواندو#فدراسیون جهانی#چین

برنامه رقابت‌های تکواندو گرنداسلم اعلام شد

برنامه رقابت‌های تکواندو گرنداسلم اعلام شد

فدراسیون جهانی تکواندو با انتشار برنامه رقابت‌های انتخابی گرند اسلم، از برگزاری قطعی این مسابقات در فروردین ماه ۱۴۰۲ به میزبانی چین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، رقابت‌های گرند اسلم یکی از مسیرهای کسب سهمیه المپیک است که نفرات اول رنکینگ اختصاصی آن به صورت مستقیم سهمیه حضور در المپیک را کسب خواهند کرد. بر همین اساس فدراسیون جهانی دو مرحله از این مسابقات را برنامه ریزی کرده است که مرحله نخست 30 و 31 مارس برگزار شده و مرحله دوم  نیز اواخر سال 2023 برگزار خواهد شد که نفرات برتر در مجموعه دو مرحله جواز حضور در المپیک را دریافت می‌کنند. 

 

طبق اعلام WT مرحله نخست این مسابقات که در سال  2022 به تعویق افتاده بود، 13 و 14 فروردین ماه به میزبانی شهر ووشی چین برگزار خواهد شد. 

برای حضور در این مسابقات علاوه بر نفراتی که از مسابقات جهانی و گرندپری سهمیه کسب کرده‌اند، سایر ورزشکاران می‌بایست در رقابت‌های انتخابی شرکت کنند. مسابقاتی که 10 و 11 فروردین ماه برگزار خواهد شد. بر همین اساس هم تیم ملی کشورمان در هر دو گروه بانوان و آقایان می‌بایست در این مسابقات حضور داشته باشد.

مطابق با برنامه اعلام شده رقابت های اوزان 49-، 67، 68- و 80+ کیلوگرم 10 فروردین ماه و مبارزات اوزان  57-، 67+، 58- و 80- کیلوگرم نیز 11 فروردین ماه 1402 برگزار خواهد شد. نفرات برتر این مسابقات جواز حضور در مسابقات گرند اسلم را که پس از یک روز استراحت آغاز می‌شود، پیدا می‌کنند. 

در خصوص تعداد و نفرات اعزامی تیم‌های ملی کشورمان به این رقابت‌ها به زودی فدراسیون تصمیم گیری خواهد کرد. 

انتهای پیام/