شهرخبر

بیشتر دموکرات‌ها مخالف نامزدی دوباره بایدن در انتخابات آمریکا هستند

بیشتر دموکرات‌ها مخالف نامزدی دوباره بایدن در انتخابات آمریکا هستند

بیش از نیمی از دموکرات‌ها با شرکت بایدن برای دومین بار در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ مخالفند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بر اساس نظرسنجی صورت گرفته از سوی رویترز و ایپسوس، بیش از نیمی از دموکرات ها از نامزدی دوباره بایدن برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2024 حمایت نمی کنند.

این میزان کم حمایت از بایدن باعث می شود که جایگاه او در میان دموکرات ها پائین تر از جایگاه ترامپ نزد جمهوری خواهان باشد.

نتایج این گزارش حاکی از آن است که 52 درصد از دموکرات‌های شرکت‌کننده در این نظرسنجی گفته‌اند که بایدن نباید به دنبال دوره دوم ریاست‌جمهوری باشد، این در حالی است که 40 درصد از جمهوری‌خواهان نمی‌خواهند ترامپ دوباره نامزد ریاست جمهوری شود.

اگرچه بایدن و ترامپ هر دو بالاترین درصد را در رقابت با هم حزبی‌ها در حزب خود به دست آوردند، اما هیچ یک از آن‌ها حمایت کافی را از اکثریت رای دهندگان حزب خود ندارند. براساس نتایج این نظرسنجی، بایدن فقط 35 درصد از آرای هم حزبی های دموکرات خود و ترامپ 43 درصد از آرا جمهوری خواهان را بدست آورده است.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که «ران دیسانتیس»، فرماندار فلوریدا و نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری، با 31 درصد دومین کاندید مورد حمایت جمهوری خواهان است. همچنین «مایک پنس»، معاون رئیس‌جمهور سابق و «نیکی هیلی»، فرماندار سابق کارولینای جنوبی در رده‌های بعدی حزب جمهوری‌خواه هستند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که در حزب دموکرات، برنی سندرز، سناتور ورمونت، هریس معاون رئیس‌جمهور و پیت بوتیگیگ، وزیر حمل‌ونقل، به ترتیب 13، 12 و 10 درصد آرا را پس از بایدن بدست آورده‌اند.

جو بایدن هنوز نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 اعلام نکرده است، اما در حال حاضر انتظار می رود که او در انتخابات مقدماتی دموکرات ها برای انتخابات 2024 شرکت کند.

انتهای پیام/