شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#برزیل#مخالفان

بولسونارو به برزیل باز می‌گردد

بولسونارو به برزیل باز می‌گردد

بولسونارو می گوید قصد دارد در ماه مارس برای رهبری مخالفان به برزیل بازگردد.

به گزارش مشرق، ژایر بولسونارو، رئیس جمهور سابق برزیل، اعلام کرد که قصد دارد در ماه مارس یعنی تا کمتر از یک ماه دیگر به برزیل بازگردد و مخالفان سیاسی علیه رئیس جمهور فعلی لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا را رهبری کند.

بولسونارو همچنین گفته با بازگشت به برزیل از خود در برابر اتهامات تحریک معترضان به حملات ژانویه در کنگره و ساختمان‌های دولتی دفاع خواهد کرد.

بولسونارو در گفتگویی اظهار داشت: «جنبش راست نمرده است و زنده خواهد ماند… باخت بخشی از روند انتخابات است… من نمی گویم تقلب صورت گرفت، اما این روند مغرضانه بود.»

رئیس جمهور سابق برزیل همچنین گفت که او از هر گونه تخلفی بی گناه است و از تحقیقات در مورد حملات به ساختمان‌های دولتی در برزیل در ژانویه استقبال کرد. او در ارتباط گفت: «من حتی آنجا نبودم و آنها می‌خواهند اتهامات را به من سنجاق کنند!»

رئیس جمهور سابق به رسانه‌ها گفت که در آن زمان حملات را محکوم کرد و بسیار اشتباه است که این حملات را تلاشی برای سرنگونی دولت لولا بدانیم. او در این باره اظهار کرد: «کودتا؟ کدام کودتا؟ فرمانده کجا بود؟ نیروها کجا بودند، بمب‌ها کجا بودند؟»

بولسونارو همچنین گفت که هنوز تصمیمی برای کاندیداتوری مجدد برای ریاست‌جمهوری نگرفته است و افزود که این کار «بسیار سخت‌تر» از آن چیزی است که تصور می‌کرد. رئیس جمهور سابق گفت: «حکم زندان نمی‌تواند از جایی صادر شود، چون او بی گناه است.»

لولا داسیلوا، رئیس جمهور فعلی و جدید برزیل در ماه اکتبر سال گذشته یعنی حدود چهار ماه پیش برنده ریاست جمهوری برزیل شد و بولسونارو را که با دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا مقایسه می‌شود، شکست داد.

در ماه ژانویه، هواداران بولسونارو به عنوان بخشی از تظاهرات علیه نتیجه انتخابات به چندین ساختمان دولتی در برزیل یورش بردند. این وضعیت با حامیان ترامپ مقایسه شده است که با هجوم به ساختمان کنگره ایالات متحده در ۶ ژانویه ۲۰۲۱، تائید گواهی انتخابات را به تاخیر انداختند.

بولسونارو از آن زمان در ایالات متحده زندگی می‌کند و در میان پرونده‌های قضایی در برزیل درخواست ویزا برای اقامت در آمریکا کرده است. بولسونارو در اولین سخنرانی خود در ایالات متحده پس از ترک ریاست جمهوری گفت که در موضوع برزیل تسلیم نمی‌شود و لحظه‌ای را برای شارژ مجدد توان و قوای خود اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش، وکلای مدافع بولسونارو وجود هرگونه مدرکی مبنی بر ارتکاب جنایت مربوط به شورش‌ها توسط او را رد کرده‌اند.

منبع: مهر