شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#زلزله#زلزله تهران

تذکر روزنامه اطلاعات به مسئولان:

به جای هشدار درباره زلزله تهران از وقوع فاجعه جلوگیری کنید

روزنامه اطلاعات نوشت: سخنی که با دوستان و متولیان امر می‌توان داشت اینکه تنها از فاجعه‌ای که ممکن است اتفاق بیفتد سخن نگوئیم و هشدار ندهیم. کاری بکنیم که تا حد امکان از وقوع فاجعه و از آثار و تبعات زیانبار آن کم کنیم.

به جای هشدار درباره زلزله تهران از وقوع فاجعه جلوگیری کنید
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۵ ۲۱:۲۰:۴۳
اعتمادآنلاین |

روزنامه اطلاعات با اشاره به احتمال وقع زلزله در تهران از مسئولان خواسته به جای هشدار، از وقوع فاجعه جلوگیری کنند.

به گزارش اطلاعات، همه می‌دانیم که اگر خدای نکرده زلزله‌ای در همین تهران اتفاق بیفتد تبدیل به فاجعه قرن می‌شود اما چه میزان و چقدر نسبت به آن حساسیم؟ طنز ماجرا این است که مقامات و مسئولان و دست‌اندرکاران که خود باید سیاست‌گذار و مجری قاطع و ناظر دقیق اجرا و اقدام باشند در مقام ناصح و منذر از بایدها و اینکه چنین باید کرد و چنان باید کرد سخن می‌کنند.

این روزنامه در ادامه از مدیران شهری پرسیده است: چرا از اقداماتی که کرده‌اید و مصوباتی که داشته‌اید و برخوردهای بازدارنده‌ای که در دستور کار قرار داده‌اید آماری ارائه نمی‌دهید؟ برای مقابله با تخلف چه ساز وکاری تمهید کرده‌اید؟ چه قدر بر اختیارات سازمان نظام مهندسی افزوده‌ اید؟

روزنامه اطلاعات سپس تاکید کرده است: سخنی که با دوستان و متولیان امر می‌توان داشت اینکه تنها از فاجعه‌ای که ممکن است اتفاق بیفتد سخن نگوئیم و هشدار ندهیم. کاری بکنیم که تا حد امکان از وقوع فاجعه و از آثار و تبعات زیانبار آن کم کنیم و اجازه ندهیم هیچ صاحب نفوذی و هیچ صاحب قدرت و ثروتی با دور زدن یا نادیده گرفتن قانون با جان مردم و اقتصاد و زندگی ملک و ملت بازی کند و به گونه‌ای متعهدانه و مسئولانه عمل کنید که این شایعه و یا ضرب‌المثل شایع شده میان جماعت که: در این مملکت با پول و پارتی می‌شود همه کار کرد، از دهان بیفتد.