شهرخبر

۱۰ هزار "تخت بیمارستانی" در کشور اضافه شده است

۱۰ هزار

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به وجود ۱۵۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور گفت: در یک سال گذشته بیش از ۱۰ هزار تخت به مجموع تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه شده است.

 به گزارش بهداشت نیوز ،سعید کریمی، امروز (۲۵ بهمن) در حاشیه بازدید از اورژانس بیمارستان طالقانی کرمانشاه در جمع خبرنگاران، با اشاره به رویکرد عدالت و تعالی درمان وزارت بهداشت در دولت سیزدهم، گفت: در همین راستا ارتقاء تمامی شاخص‌های درمانی بویژه در مناطق محروم در دستورکار قرار دارد.

وی افزود: بر همین اساس طی یک سال گذشته بیش از ۲۸۰۰ متخصص به مناطق محروم کشور اعزام شدند و این برنامه تداوم خواهد داشت.

کریمی گفت: ورودی دوره‌های تخصصی ما امسال چهار هزار نفر هستند که تا چهار سال دیگر فارغ التحصیل می‌شوند و این آمار نویدبخش این است که در سالهای آینده در حوزه متخصصین شرایط بهتری خواهیم داشت.

معاون درمان وزارت بهداشت در ادامه تعداد تخت‌های بیمارستانی کشور را ۱۵۶ هزار تخت اعلام و تصریح کرد: در تلاش هستیم سالانه حدود ۱۰ هزار تخت به این تعداد اضافه شود.

وی افزود: طی یک سال گذشته ۱۰ هزار و ۸۰۰ تخت به مجموع تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه شده و برای سال آینده هم افزایش ۹۳۵۰ تخت را در برنامه داریم.

معاون درمان وزارت بهداشت یادآور شد: برنامه این است که بتوانیم سرانه تخت را به عدد ۲.۴ به ازای هر هزار نفر جمعیت در کشور برسانیم.

کریمی خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته بیش از ۷۹ بیمارستان در سراسر کشور تجهیز شده‌اند.

کرمانشاه قطب درمان "سرطان" کشور می‌شود

معاون درمان وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به بازدیدش از پروژه‌های مختلف درمانی استان کرمانشاه، گفت: خوشبختانه در استان کرمانشاه پروژه های درمانی خوبی به سرعت در حال اجراست و امروز توانستیم از تعدادی از این پروژه‌ها بازدید داشته باشیم.

وی افزود: یکی از مهمترین این پروژه‌ها بیمارستان سرطان "بهارستان" کرمانشاه است که پیشرفت فیزیکی بالایی داشته و قرار است اوایل سال آینده به بهره برداری برسد.

کریمی تصریح کرد: در این بیمارستان قرار است تجهیزات بسیار پیشرفته از جمله یک دستگاه توموتراپی، یک دستگاه پت اسکن و دو دستگاه شتابدهنده خطی راه اندازی شود.

وی افزود: با نصب این تجهیزات ظرف یکی دو ماه آینده در این بیمارستان، کرمانشاه عملا به قطب درمان سرطان در کشور تبدیل می‌شود و می‌تواند علاوه بر مردم استان خدمات رسانی خوبی به استانهای همجوار داشته باشد.

کریمی خاطرنشان کرد: راه اندازی این بیمارستان با این تجهیزات پیشرفته همچنین می‌تواند به نقش استان در توسعه توریسم درمانی کمک کند.

وی به بازدیدش از پروژه بیمارستان روانسر هم اشاره کرد و افزود: این پروژه هم در راستای توسعه عدالت درمانی و تعالی نظام سلامت در دستور کار قرار گرفته و تا دو ماه  آینده مراحل نهایی ساخت و تجهیز آن انجام می‌گیرد.

کریمی به سایر پروژه های درمانی استان هم اشاره کرد و افزود: از جمله دیگر پروژه‌ها، اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره)، مگا آی سی یو بیمارستان فارابی و اورژانس بیمارستان اسلام آبادغرب است که همگی ظرف دو تا سه ماه آینده نهایی شده و به بهره برداری می رسد.

معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به پیشرفت خوب پروژه های درمانی استان، از تمام مسئولین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و نمایندگان استان بابت پیگیریهای بسیار جهت انجام پروژه‌های درمانی کرمانشاه قدردانی کرد.