شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایستگاه مترو#تهران#سال آینده#پایان سال

افتتاح ۴ ایستگاه مترو تا پایان سال | جزییات ساخت خط ۱۰ از سال آینده

سه‌شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸

مدیرعال شرکت متروی تهران از آغاز ساخت خط ۱۰ متروی تهران از سال آینده خبر داد.

مترو

به گزارش همشهری آنلاین، محسن هرمزی مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه در آئین انعقاد تفاهم‌نامه شهرداری تهران با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که امروز در محل متروی تهران برگزار شد، گفت: دو برنامه اصلی در مدیریت شهری در دستور کار است که یکی از آنها تکمیل خطوط هفتگانه مترو و دیگری مطالعه و احداث خطوط جدید است.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی توسعه شرقی خط ۴ مترو به طول ۶ کیلومتر با شش ایستگاه گفت: سال آینده خط ۱۰ مترو آغاز می‌شود و خط ۴ هم با همکاری بنیاد مسکن و خط ۱۱ که تفاهم‌نامه آنها با مپنا منعقد شده در سال آینده آغاز می‌شود.

به گفته مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه، خط ۹ مترو هم به زودی از فاز مطالعاتی خارج می‌شود.

وی با تأکید بر این موضوع که در تکمیل خطوط هفتگانه در خط ۶مترو قبلا گسست‌هایی بوده است گفت: تمام تلاش‌های خود را کرده‌ایم که خط ۶ از میدان امام حسین(ع) تا دانشگاه تربیت مدرس احداث و به هم متصل شود و تا پایان سال این کار انجام می‌شود.

هرمزی در خصوص تست گرم بخشی از خط ۷ مترو گفت: فردا از میدان صنعت تا میدان کتاب تست گرم انجام می‌شود.

عملیات اجرایی خط ۱۰ به طول ۴۴ کیلومتر آغاز شده و در شمال شهر تهران مسیری را به صورت شرقی-غربی طی می کند؛ این خط از منطقه ۲۲ آغاز می شود و در میدان قنات کوثر در شمال شرق تهران به اتمام می رسد. سه خط ۸،۹ و ۱۱ نیز در مرحله مطالعات است و از سال آینده وارد فاز اجرایی خواهد شد.