شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#ارزیابی#گذاری#خرید#زعفران#پایان#بهمن

ارزیابی قیمت گذاری خرید زعفران تا پایان بهمن

ارزیابی قیمت گذاری خرید زعفران تا پایان بهمن

معاونت بازرگانی سازمان تعاون روستایی ایران گفت: با توجه به اعتراض کشاوزارن به قیمت گذاری و خرید زعفران، این موضوع تا پایان بهمن در شورای قیمت گذاری مورد ازیابی مجدد قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، مرتضی معتمد معاونت بازرگانی سازمان تعاون روستایی ایران اظهار داشت: ۶۰۰ میلیارد تومان به حساب زعفران کاران در استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی واریز شده است که معادل ۷۰ درصد ارزش کالا برمبنای دستورالعمل ۹/۵ است و ۳۰ درصد باقی مانده با تامین اعتبار پرداخت می‌شود.
 معتمد افزود: حال با توجه به اعتراض کشاورزان به قیمت گذاری و خرید زعفران، این موضوع بزودی در شورای قیمت گذاری مورد ازیابی مجدد قرار میگیرد که تا پایان بهمن قیمت نهایی زعفران کاران تعیین تکلیف می‌شود.

حسین زینعلی مدیر دفتر گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سطح زیر کشت زعفران در کشور ۱۲۲ هزار هکتار رسیده است که ۸۰ درصد صادر می‌شود یعنی ۹۰ درصد صادرات این محصول متعلق به ایران است.

با این وجود هر ساله در زمان برداشت، این محصول با افت قیمت در بازار مواجه می‌شود که نارضایتی کشاورزان را به همراه دارد.

برای جلوگیری از زیان کشاورزان، سازمان تعاون روستایی از اواخر آبان خرید زعفران را در دستور کار قرارد داد که در مرحله نخست باید ۳۰ درصد طلب زعفران کاران پرداخت می‌شد. ولی این امر میسر نشد.

اکنون بعد از ۳ ماه، از آغاز خرید زعفران، سازمان تعاون روستایی، قسط اول و دوم طلب زعفران کاران را یکجا پرداخته است.

انتهای پیام