شهر خبر

حمله کارشناس داوری به داور بازی پرسپولیس

کارشناس داوری فوتبال کشورمان گفت: با اینکه داور می‌توانست خطا روی عمری را بگیرد اما نمی‌توان از اشتباه بازیکن پرسپولیس هم غافل شد که روی گل هوادار تأثیرگذار بود.

حمله کارشناس داوری به داور بازی پرسپولیس

وقایع روز ـ سرویس ورزشی؛

غلامعلی همیراد کارشناس داوری فوتبال کشورمان درباره عملکرد داور مسابقه پرسپولیس و هوادار اظهار داشت: به نظر من حسن اکرمی برای این بازی مناسب نبود. به طور کلی این بازی با فوتبال سرعتی پرسپولیس و هوادار یک داور پرسرعت با گامهای بلند را برای قضاوت نیاز داشت. داور این مسابقه سرعت کافی را نداشت.

وی ادامه داد: این داور نه تنها سرعت نداشت بلکه از نظر قدی هم بین بازیکنان دو تیم کوتاه قامت به نظر می‌رسید!

داور قدیمی فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: وقتی میانگین قدی بازیکنان دو تیم بالای ۱۷۸ یا ۱۸۰ سانتیمتر است نیاز است تا داور بلند قامتی در زمین باشد تا همه صحنه ها و توپ های روی هوا را به خوبی ببینند اما به طور کلی این داور برای این بازی مناسب نبود.

کارشناس داوری درباره صحنه مشکوک نیمه دوم قبل از گل هوادار توضیح داد: گل محمدی حق داشت است به آن صحنه اعتراض کند اما اشتباه بازیکن پرسپولیس هم روی گل هوادار تاثیرگذار بود چون اگر فرجی آن پاس اشتباه را رو به عقب نمی داد گلی به ثمر نمی رسید.

همیراد در این باره که آیا قبل از گل هوادار خطایی صورت گرفت یا نه گفت: بله! قطعاً بازیکن هوادار پای بازیکن پرسپولیس را زد و این می توانست از طرف داور با یک خطای معمولی و ضربه ایستگاهی رو به دروازه هوادار همراه باشد اما داور اشتباه کرد و خطا را نگرفت که البته این موضوع در ادامه به گل زدن تیم میزبان انجامید.

وی خاطرنشان کرد: به طور کلی هر مسابقه فوتبالی آبستن حوادث مختلفی است که برخی از آنها هم به مسائل داوری مربوط می شود. امیدوارم از این پس شاهد اشتباهات کمتری در مسابقات فوتبال کشورمان باشیم.