شهر خبر

صدور بیش از ۲۴۱ هزار مجوز غیر حضوری کسب و کار تا ۲۲ بهمن/ کاهش تاخیر بررسی درخواست‌ها در درگاه ملی مجوز‌ها

درخواست‌های ثبت شده در درگاه ملی مجوز‌های کشور به ۶۹۰ هزار و ۶۳۸ مورد رسیده که برای ۲۴۱ هزار و ۳۴۲ تقاضا، غیرحضوری صادر شده است.

به گزارش ایبِنا، ۹۴ هزار و ۲۵۳ درخواست یعنی ۱۳.۶ درصد از کل درخواست‌های ثبت شده در درگاه ملی مجوز‌های کشور در بررسی با تاخیر مواجه شده اند؛ ۲۵۴ هزار و ۷۴۲ درخواست رد شده، ۵۶ هزار و ۹۹۴ متقاضی از درخواست خود انصراف داده‌اند و ۱۳۶ هزار و ۱۰۴ درخواست در دست بررسی است.

وزارت آموزش و پرورش، سازمان استاندارد، سازمان محیط زیست، صندوق نوآوری، وزارت بهداشت، وزارت تعاون بخش مشاغل خانگی و وزارت نیرو کمترین میزان تاخیر یعنی تاخیر صفر یا نزدیک به صفر را در بررسی درخواست‌های مجوز داشته‌اند، اما وزارت صمت با ۴۶.۸ درصد تاخیر در بررسی درخواست‌های واصله و بعد از آن، وزارت میراث فرهنگی و گردشکری با ۴۳.۵ درصد بیشترین تاخیر در بررسی درخواست‌ها را داشته اند.

بر اساس این گزارش همچنان دستگاه‌هایی همچون قوه قضائیه، وزارت کشور، سازمان اداری و استخدامی، جامعه حسابداران رسمی و سازمان نظام روانشناسی

به درگاه ملی متصل نیستند و سازمان برنامه و بودجه، سازمان نظام مهندسی ساختمان، فدراسیون‌های ورزشی و کانون وکلای دادگستری علی رغم اتصال به درگاه، مجوزهایشان را تحویل نداده اند.

 

صدور بیش از ۲۴۱ هزار مجوز غیر حضوری کسب و کار تا ۲۲ بهمن/ کاهش تاخیر بررسی درخواست‌ها در درگاه ملی مجوز‌ها