شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#سوریه#دولت#زلزله

واکنش آمریکا به گشودن ۲ گذرگاه مرزی در سوریه

واکنش سازمان ملل و آمریکا به گشودن ۲ گذرگاه مرزی در سوریه

وزارت امور خارجه آمریکا از تصمیم دمشق برای گشودن ۲ گذرگاه مرزی دیگر برای کمک به زلزله زدگان سوری در خارج از مناطق تحت کنترل دولت مرکزی استقبال کرد.

به گزارش مشرق، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد به موافقت دمشق برای گشودن ۲ گذرگاه مرزی برای ورود کمک‌های بشردوستانه به زلزله زدگان در خارج از مناطق تحت کنترل دولت مرکزی واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، گوترش در بیانیه‌ای از تصمیم بشار اسد رئیس جمهور سوریه برای گشودن دو گذرگاه باب السلام و الراعی بین ترکیه و شمال غربی سوریه به مدت سه ماه استقبال کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای از گشودن این دو گذرگاه مرزی استقبال کرد.

وزارت خارجه آمریکا در عین حال مدعی شد که اقدام سوریه در گشودن دو گذرگاه مرزی جدید در صورتی که بشار اسد رئیس جمهور این کشور در این خصوص جدی باشد، اقدام خوبی است.

لازم به ذکر است که ژنرال «اولگ ایگوروف» معاون مرکز روسی آشتی در سوریه از اقدام دمشق در گشودن دو گذرگاه مرزی برای ورود کمک‌های بشردوستانه به زلزله زدگان سوری در خارج از مناطق تحت کنترل دولت مرکزی خبر داد.

ایگوروف گفت: در اجرای دستور بشار اسد رئیس جمهور روسیه، گذرگاه‌های سراقب و ابو الزندین به صورت یکجانبه و در راستای ارائه کمک به زلزله زدگان در خارج از مناطق تحت کنترل دولت مرکزی گشوده شد و کاروان‌های ارائه کمک‌های بشردوستانه به قربانیان تشکیل گردید.

این مقام روس در عین حال از دشوار بودن ارائه کمک‌های بشردوستانه به زلزله زدگان به دلیل عدم وجود تضیمن های امنیتی در مناطق تحت کنترل گروه‌های تروریستی و مسلح غیرقانونی خبر داد.

ایگوروف همچنین افزود که کاروان کمک‌های بشردوستانه آماده حرکت به سمت مناطق زلزله زده با همراهی نمایندگان هلال احمر است.

منبع: مهر