شهر خبر

مشتریان این بانک از پرداخت سود ۲۳ درصدی معاف می‌شوند؟

مشتریان این بانک از پرداخت سود ۲۳ درصدی معاف می‌شوند؟

ایسنا: علیرضا عباس زاده، امروز دوشنبه ۲۴ بهمن در جلسه شورای مسکن استان اظهار کرد: براساس بخشنامه ابلاغی بانک مرکزی به بانک‌های کشور، نرخ سود تسهیلات بانکی از ۱۸ درصد به ۲۳ درصد افزایش می‌یابد که این موضوع مشکلاتی را برای متقاضیان احداث مسکن به خصوص در مناطق کمتر بر خوردار مانند خراسان جنوبی به وجود خواهد آورد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه حداقل باید تسهیلات مربوط به ساخت واحدهای مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن از این قانون مستثنا شود، افزود: باید مکاتبه‌ای با امضای استاندار با معاون اول رئیس جمهور در این خصوص انجام شود.

معاون استاندار تصریح کرد: با توجه به تأمین زمینی که در شهرهای خراسان جنوبی انجام شده جز بیرجند در همه شهرهای خراسان جنوبی واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن به شکل ویلایی احداث می‌شوند.

عباس زاده ادامه داد: براساس تفاهم نامه‌ای که در تهران منعقد شده هزینه مربوط به آماده سازی اراضی مدد جویان تحت پوشش بهزیستی توسط صندوق سرمایه گذاری ملی پرداخت خواهد شد.

وی بیان کرد: برای تعیین تکلیف چگونگی پرداخت هزینه مربوط به آماده سازی اراضی مربوط به مددجویان تحت پوشش بهزیستی باید مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با سازمان بهزیستی کشور در این خصوص مکاتبه کند.

همچنبن در جلسه‌ای طرح‌های تفکیکی اراضی الحاقی به شهرهای قاین و سرایان در کمیسیون طرح تفصیلی (ماده ۵) استان خراسان جنوبی به تصویب رسید.

از مهم‌ترین دستورکارهای این جلسه تصویب طرح تفکیکی اراضی ۳۶ هکتاری قاین و ۲۴ هکتاری سرایان بود. در این جلسه ۱۷ دستور کار دیگر از شهرهای عشق آباد، گزیک، اسدیه، طبس، سه قلعه و نهبندان نیز بررسی شد