بسته وحدت آفرین دولت، دشمن را در ایجاد فضای دو قطبی ناکام گذاشت

  علی حدادی درباره سخنان رییس جمهور در روز ۲۲ بهمن مبنی بر ایجاد تسهیلات بی‌سابقه برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور و رفع محدودیت حتی برای آنان که مرتکب اقدامات خلاف قانون شده‌اند، گفت: به دنبال فرمان عفو رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تعداد زیادی از متهمان و محکومان اغتشاشات اخیر، مردم نیز در راهپیمایی ۲۲ بهمن و جشن انقلاب حماسه آفریدند و نشان دادند که از آرمان‌های نظام و شهدایی که برای قوی شدن آن خون خود را هزینه کردند، نمی‌گذرند.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی افزود: رییس جمهور در سخنرانی ۲۲ بهمن به سرمایه گذاری در کشور اشاره کردند و اینکه شرایطی بی سابقه‌ای ایجاد خواهد شد تا نخبگان و ایرانیان و حتی آنهایی که پیش از این با نظام زاویه داشتند، بتوانند با رفع محرومیت به کشور بازگشته و برای پیشرفت ایران اسلامی موثر واقع شوند.

نماینده مردم ساوجبلاغ و طالقان در مجلس یادآور شد: این رویکرد دولت سیزدهم علاوه بر اینکه سبب رونق اقتصادی خواهد شد، بلکه سبب ناکام گذاشتن دشمن در ایجاد فضای دو قطبی در کشور شده و منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر استفاده از همه ظرفیت‌های داخلی و خارجی هم جامع عمل خواهد پوشاند.

وی با تاکید بر اینکه ساخت ایران به نیروی انسانی داخلی و خارجی نیازمند است، اظهارداشت: علاوه بر نیروی انسانی داخلی، برخی از ایرانیان به دلایلی مهاجرت کردند که با برنامه ریزی که دولت انجام داده است، امکان بازگشت نخبگان، متخصصان و سایر ایرانیان به آغوش کشور فراهم شده تا تحول اقتصادی و ایفای مردم سالاری دینی متجلی شود.

حدادی رویکرد کارشناسی دولت را سبب ترسیم آینده عالی برای نظام اسلامی توصیف کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب با نگاه پدرانه و رییس جمهور با رونمایی از بسته وحدت آفرین، تدابیر هوشمندانه و دقیقی برای آینده ترسیم کردند که به افزایش وفاق ملی خواهد انجامید.

این نماینده مجلس با بیان اینکه حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، کار را برای مسو=ئولان سنگین تر کرد، یادآور شد: بسیاری از نیروهای جوان نخبه در خارج از کشور حضور دارند و مایل به بازگشت به کشور هستند که با ایجاد تسهیلات و رفع نگرانی‌ها در بازگشت به وطن،‌ شرایط حضور آنها برای آبادانی کشور تسهیل خواهد شد.

بسته وحدت آفرین دولت، دشمن را در ایجاد فضای دو قطبی ناکام گذاشت

حدادی رویکرد رهبر انقلاب در موافقت با عفو متهمان اخیر و سخنان رییس جمهور مبنی بر شنیدن صدای مخالفان را اوج تحمل نظام دانست و خاطرنشان کرد: در بخش قوانین هم مشکلی برای همکاری با ایرانیان خارج از کشور وجود ندارد. البته مجلس این آمادگی را دارد که در صورت وجود برخی از موانع، نسبت به رفع آنها اقدام کرده تا ایرانیان علاقه‌مند بازگشت به کشور امکان حضور در وطن را کسب کنند.

 آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن با تأکید بر امتداد رویکرد عفو پدرانه رهبر انقلاب به حوزه‌های سیاسی و اجتماعی در دولت، از تسهیلات و رفع محدودیت‌های بی‌سابقه برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور خبر داد و گفت: دانشجویان و چهره‌هایی که در اغتشاشات دست به اقدامات غیرقانونی زدند، مشمول بخشودگی خواهند شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه حضور و اتحاد ملی مهمترین راهبرد برای مقابله با راهبرد اختلاف‌افکنی دشمن است، اظهار داشت: در راستای نگاه پدرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و عفو قضایی تعداد زیادی از متهمان و محکومان اغتشاشات اخیر، دولت به منظور امتداد این رویکرد حکیمانه در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی از ایشان کسب اجازه کرد و با موافقت معظم‌له، دانشجویان و چهره‌های فرهنگی، ورزشی، رسانه‌ای نیز که در اثر اقدامات غیرقانونی مشمول محدودیت‌هایی شده‌اند، مورد عفو و بخشودگی قرار خواهند گرفت.

ایجاد تسهیلات بی‌سابقه برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور و رفع محدودیت حتی برای آن دسته از ایرانیانی است که در مقاطعی مرتکب اقدامات خلاف قانون شده‌اند، یکی دیگر محورهای بسته وحدت‌آفرین دولت بود که رئیس جمهور به آن اشاره کرد.