شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#فوری#سازمان ملل

بشار اسد در دیدار با مقام سازمان ملل تاکید کرد؛

ضرورت ارسال کمک های انسانی فوری به تمام مناطق سوریه

ضرورت ارسال کمک های انسانی فوری به تمام مناطق سوریه

رییس جمهور سوریه در دیدار با هماهنگ کننده سازمان ملل متحد در امور انسانی، امدادرسانی و شرایط اضطراری، بر ضرورت ارسال کمک های انسانی فوری به تمام مناطق این کشور تاکید کرد.

به گزارش مشرق به نقل خبرگزاری رسمی سوریه، بشار اسد رئیس جمهور سوریه و «مارتین گریفیتس» هماهنگ کننده سازمان ملل متحد در امور انسانی، امدادرسانی و شرایط اضطراری درباره پیامدهای زلزله‌ شدید هفته گذشته در این کشور و نیازهای انسانی مردم سوریه برای غلبه بر این پیامدها بحث و رایزنی کردند.

بشار اسد در این دیدار بر ضرورت ارسال کمک های فوری به کل مناطق سوریه از جمله مناطق اشغالی و تحت کنترل گروه های تروریستی مسلح تأکید کرد.

وی همچنین بر اهمیت تمرکز تلاش ‌های بین المللی برای کمک به بازسازی زیرساخت ‌ها در سوریه تأکید کرد و آن را یک ضرورت حیاتی برای زندگی مردم سوریه و بازگشت پناهندگان سوری به شهرها و مناطق خود برشمرد.

هماهنگ کننده سازمان ملل متحد در امور انسانی، امدادرسانی و شرایط اضطراری هم به پاسخگویی سریع دولت سوریه و اقدامات امدادی آن اشاره و تأکید کرد که سازمان ملل برای حمایت از عملیات امدادی و تامین نیازهای شهروندان سوری تلاش می ‌کند.

این در حالی است که پیش از این دیدار، فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه نیز در دیدار با «مارتین گریفیتس» درباره زمینه های مختلف همکاری میان طرف های سوری و نهادهای ذی ربط سازمان ملل در امور بشردوستانه و شرایط فوق العاده به ویژه راه های مقابله با پیامدهای زلزله اخیر رایزنی کرده بود.

طرفین در این دیدار بر ضرورت رساندن کمک های انسانی به همه طرف های سوری بدون هیچگونه تبعیض در همه نقاط سوریه تاکید کردند و از همه کشورهای عضو سازمان ملل متحد خواستار حمایت از تلاش ها برای کمک به شهروندان سوری برای مقابله با پیامدهای زلزله به دور از هر گونه سیاسی کاری و احترام به حاکمیت، استقلال و وحدت اراضی این کشور شدند.

همچنین وزیر امور خارجه سوریه و «گیر پدرسون» فرستاده سازمان ملل متحد در امور سوریه و هیأت همراه وی در این دیدار تلاش‌ ها برای ارتقای نقش سازمان ملل در واکنش به اثرات مخرب زلزله در سوریه را مورد بررسی قرار دادند.

پدرسون در این دیدار ضمن ابراز تسلیت به زلزله زدگان، بر آمادگی خود برای به کار گیری تمام توان و تلاش خود در راستای کمک به سوریه با هدف غلبه آن بر پیامدهای این فاجعه تاکید کرد.

فیصل مقداد نیز از «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل و فرستاده ویژه او به دلیل همبستگی با سوریه در پی این فاجعه انسانی بی‌سابقه تشکر و قدردانی کرد.