شهر خبر

حجم مبادلات تجاری ایران و عمان در سال جاری

سفیر ایران در مسقط گفت که حجم مبادلات تجاری میان دو کشور در سال جاری به حدود دو میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش ایبِنا، «علی نجفی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط، تصریح کرد که حجم مبادلات تجاری دو کشور از ۲۰ مارس ۲۰۲۲ تا کنون به ۲ میلیارد دلار رسیده است.

وی در مراسم سالروز بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران که شامگاه یکشنبه ۲۳ بهمن‌ماه در سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط برگزار شد، این اظهارات را بیان کرد.

سفیر ایران در مسقط در ادامه تصریح کرد: «روابط جمهوری اسلامی ایران و عمان به عنوان یک الگو، با رویکرد عمل گرائی و مبتنی بر بسیاری از پتانسیل‌ها و اشتراکات، روند رو به رشدی را طی می‌کند».

وی افزود: حجم مبادلات تجاری میان دو کشور در سال جاری به حدود دو میلیارد دلار می‌رسد و در راستای سیاست حسن هم‌جواری، دولت جمهوری اسلامی ایران، بسوی همه همسایگان، دست دوستی دراز می‌کند.

وی با اشاره به این‌که گفتگو را بهترین راه است گفت که این سیاست ریشه در فرهنگ و آداب ایران دارد.

در مراسم بزرگداشت پیرزوی انقلاب اسلامی، «قیس بن محمد الیوسف» وزیر صنعت، تجارت و توسعه سرمایه‌گذاری و رئیس طرف عمانی کمیسیون مشترک همکاری‌های دوکشور، «یوسف بن علوی» وزیر خارجه سابق، شماری از نمایندگان مجلس الدوله و مجلس شورای عمان، برخی از معاونین و مدیران وزارتخانه‌ها، نمایندگان نیرو‌های مسلح عمان، سفرا، دیپلمات‌ها و وابستگان نظامی مقیم و جمعی از فعالان اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و ... حضور داشتند.

 

منبع: فارس