شهر خبر

رئیس جمهور: تقویت روابط دوجانبه در حوزه اقتصادی و تجاری مورد توجه تهران و پکن است

رئیس جمهور: تقویت روابط دوجانبه در حوزه اقتصادی و تجاری مورد توجه تهران و پکن است

رئیس‌جمهور گفت: اراده خوبی بین مقامات هر دو کشور ایران و چین برای توسعه و ارتقاء روابط وجود دارد. روابط اقتصادی و تجاری از جمله مهمترین این موارد است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، حجت الاسلام‌رئیسی رئیس جمهور عصر امروز (دوشنبه) پیش از سفر به چین گفت: مواضع مشترکی در مقابله با یکجانبه‌گرایی با چین داریم که در جهت استقلال سیاسی ما را در کنار یکدیگر در جهان قرار می‌دهد.

وی افزود: در این سفر با آقای رئیس جمهور و مسئولین عالی چین دیدار خواهیم داشت و همکاران من نیز با همتایان خود در کشور چین دیدارها و نشست‌هایی خواهند داشت و امیدوارم که این سفر برای توسعه روابط همه جانبه با کشور چین تأثیرگذار باشد و سطح روابط دو کشور را ارتقا دهد که این خواست دو کشور ایران و چین است.

رییسی بیان‌کرد: ظرفیت دو کشور بسیار بالاست و باید عقب ماندگی ارتباط با چین را جبران کنیم.به دنبال ارتقای سطح روابط دو کشور هستیم.

وی تصریح کرد: بیشترین روابط در حوزه انرژی و مسائل پولی و بانکی است.وزرای همراه در این سفر ۲۰ تفاهم نامه را آماده امضا کردند که در این سفر امضا خواهد شد.

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: اراده خوبی بین مقامات هر دو کشور ایران و چین برای توسعه و ارتقاء روابط وجود دارد. روابط اقتصادی و تجاری از جمله مهمترین این موارد است.

وی مطرح کرد: بواسطه تلاش وزارتخانه‌ها و با حضور برخی از وزیران در این سفر، بیست تفاهمنامه امضاء خواهد شد‌

در حال تکمیل