شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#گفتگو#مذاکره

روسیه: اوکراین میز مذاکره را ترک کردند/ زلنسکی گفتگو را ممنوع کرد

کدخبر: ۵۵۵۱۱۱
سخنگوی کاخ کرملین گفت: رئیس جمهور رژیم کی‌یف هم هرگونه گفتگو با مسکو را ممنوع کرده است.
روسیه: اوکراین میز مذاکره را ترک کردند/ زلنسکی گفتگو را ممنوع کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (دوشنبه) از بازنگشتن نمایندگان اوکراین به میز مذاکره برای حل اختلافات درباره منطقه دونباس انتقاد کرد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت: «شش یا هفت ماه است که داریم این را می‌گوییم، این هیأت اوکراینی بود که مذاکرات با روسیه را ترک کرد و سپس به دستور رئیس جمهور این کشور به تماس‌ها پایان داد».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی در پاسخ به این سوال که آیا «پترو پروشنکو» رئیس جمهور سابق اوکراین به روسیه پیشنهاد تصرف دونباس را داده بود، توضیح داد: «نظری در این‌باره ندارم اما هیچ رژیمی در مورد سرزمین‌هایی که به آن نیاز دارد، اینگونه عمل نمی‌کند».

سخنگوی کرملین در واکنش به هشدار سرویس اطلاعات خارجی روسیه درباره برنامه آمریکا برای ارسال تروریست به این کشور جهت ترور مقام‌های ارشد روسی نیز تصریح کرد که امنیت آنها را در بالاترین سطح تأمین می‌کنند.

طبق این گزارش، پسکوف ادامه داد: «هیچ برنامه‌ای برای کاهش میزان حضور [مقام‌های روسیه] در عموم نداریم. امنیت رئیس جمهور و دیگر اشخاص دولتی در سطح مناسبی حفظ می‌شود و تمام خطرات و ریسک‌ها برای امنیت آنها در نظر گرفته می‌شود».

وی همچنین افزود که دولت روسیه هیچ قصدی برای اجرای دومین مرحله از بسیج بخشی از نیروهای ارتش این کشور را ندارد.

این مقام روس درباره کمک‌های روسیه به زلزله‌زدگان در سوریه نیز اظهار داشت: «روسیه در امور بشردوستانه به دمشق فشار نمی‌آورد و در تماس و کمک پس از زلزله مداومت دارد».

پیش از این نیز «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه آمریکا و اروپا از انرژی به‌عنوان سلاح استفاده می‌کنند، گفت در کوتاه‌مدت شاهد روند بهبودی روابط مسکو-واشنگتن نخواهند بود.