شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#صنایع دستی#فجر

جشنواره صنایع دستی فجر پس از هفت دوره به صورت بین المللی برگزار می‌شود

جشنواره صنایع دستی فجر پس از هفت دوره به صورت بین المللی برگزار می‌شود

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی گفت: امسال هفتمین دوره جشنواره صنایع دستی فجر برگزار می شود که هفتمین دوره را به فال نیک گرفته و به صورت بین المللی آن را برگزار کردیم به همین دلیل ارزیابان و داوران شورای عالی صنایع دستی وارد کشور خواهند شد.

به گزارش خبرنگار صنایع دستی خبرگزاری برنا؛ مریم جلالی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نشست خبری هفتمین جشنواره صنایع دستی فجر اظهار کرد: ایران کشور جشنواره هاست و در زمان های مختلف جشنواره های زیادی برگزار می شود. تمام تلاش ما بر این بوده که جشنواره صنایع دستی فجر در مقطعی قرار گیرد تا داشته هایمان به ثمر بنشیند و پیامدهای آن احصا شود.

وی افزود: امسال هفتمین دوره جشنواره برگزار می شود که هفتمین دوره را به فال نیک گرفته و به صورت بین المللی آن را برگزار کردیم به همین دلیل ارزیابان و داوران شورای عالی صنایع دستی وارد کشور خواهند شد.

جلالی با اشاره به اینکه افتتاحیه این جشنواره در روز چهارشنبه در موزه ملی صورت خواهد گرفت گفت: سعی کردیم جشنواره امسال خردورزانه برگزار شود. در این راستا چشم انداز، اهداف کلان، پیامدها و رویکردها در چندین جلسه شورای سیاست گذاری درنظر گرفته شده است.

معاون صنایع دستی درباره شعار هفتمین جشنواره بین المللی صنایع دستی و هنر های سنتی فجر بیان کرد: شعار جشنواره فجر تحقق اقتصاد هویت بنیان است همچنین در تمامی بخش ها به نوآوری و خلاقیت توجه می شود. جشنواره در سطح بین الملل برای تبادل تجارب و استفاده از دانش به روز دنیا طراحی شده است.

وی با تاکید بر تقویت توجه سیاست گذاران کلان کشور عنوان کرد: باید فرهنگ استفاده و اشتیاق برای خرید محصولات صنایع دستی در عموم جامعه افزایش یابد. جشنواره فجر فرصتی برای نمایش اقتدار و توجه به هنرمندانی است که در خلوت خود کار می کنند.

در ادامه این برنامه توحدی دبیر هنری جشنواره درباره کشورهای حاضر در این جشنواره تشریح کرد: در این جشنواره هنرمندان و داورانی از کشورهای هند، سنگاپور، عمان، فلسطین، افغانستان، ترکمنستان و کویت فعالیت دارند.

وی ادامه داد: یکی از شاخص های ما برای انتخاب کشور ها فاخر و برگزیده بودن اثر است. تعداد درخواست ها از ۱۲ کشور ارائه شد اما ۷ کشور انتخاب شدند و از میان ۷۰ اثر ۵۰ عدد انتخاب شدند.

درحال تکمیل...