شهر خبر

هشدار موج‌های سه متری برای این شهر ساحلی ایران

هشدار موج‌های سه متری برای این شهر ساحلی ایران

تسنیم: فرج‌الله شکوهی‌پور از تداوم فعالیت سامانه بارشی در استان خبر داد و اظهارکرد: بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی تا روز چهارشنبه هفته جاری ۲۶ بهمن سامانه بارشی در استان بوشهر فعال است.

وی با اشاره به افزایش سرعت وزش باد از صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در سواحل استان خبر داد و بیان کرد: وزش باد نسبتاً شدید تا شدید شمال غربی گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت، افزایش ارتفاع موج و تلاطم دریا بین ۱۲۰ تا ۲۴۰ سانتیمتر از جمله مخاطرات این هشدار دریایی است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: در این مدت ضمن افزایش پوشش ابر و سرعت وزش باد، در برخی از ساعات وقوع بارش‌های پراکنده باران گاهی همراه با رعدوبرق، غالباً در مناطق شمالی و مرکزی استان، مورد انتظار است.

شکوهی‌پور با بیان اینکه امروز خلیج‌فارس مواج پیش‌بینی می‌شود گفت: اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی خلیج‌فارس، خطر غرق شدن شناورهای سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تورهای صیادی از دیگر مخاطرات این هشدار دریایی است.

وی با تأکید بر پرهیز از تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی در سواحل استان بوشهر گفت: از شنا در دریا و سواحل استان بوشهر تا روز چهارشنبه خودداری شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر جهت وزش باد در استان را غالباً شمال غربی تا شمال شرقی گاهی جنوب شرقی با سرعت ۱۰ تا ۴۲ کیلومتر در ساعت دانست و افزود: سرعت وزش باد در سواحل شمالی و مرکزی استان بوشهر و شمال خلیج‌فارس طی ساعاتی با سرعت ۱۶ تا بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

شکوهی‌پور اضافه کرد ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل شمالی و مرکزی استان در برخی ساعات ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمتر است.