شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس جمهور#چین#کنعانی:#سفر#منظر#سیاسی#حائز#اهمیت#است

کنعانی: سفر رئیس جمهور به چین از منظر سیاسی حائز اهمیت است

به گزارش خبرگزاری برنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه در نشست خبری با اصحاب رسانه در وزارت امورخارجه به تشریح آخرین تحولات در سیاست خارجی پرداخت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در ابتدای نشست خبری ضمن تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم علیه السلام در روز پنج شنبه گفت: همچنین روز بیست و نهم بهمن ماه مصادف با بیست و هفتم ماه رجب سالروز مبعث مبارک و فرخنده حضرت رسول اکرم صلی الله را داریم و امیدوار هستیم که در ایام باقیمانده ماه مبارک رجب همه مسلمین و شیعیان جهان از برکات و نعمات الهی در این ماه پربرکت بهره مند باشند و دعاهایشان مستجاب شود.

راهپیمایی 22 بهمن پیام محکمی است برای کسانی که به دنبال فتنه و آشوب بودند

وی ادامه داد: لازم میدانم یک بار دیگر سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را به همه ملت بزرگ ایران و علاقه‌مندان به انقلاب اسلامی و دوستداران ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی تبریک و تهنیت عرض کنم.حضور گسترده آحاد ملت ایران در جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی و در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن در همه شهرهای بزرگ و کوچک و حتی در روستاها حضور گرم و پرشور و کم سابقه‌ای داشت که یک بار دیگر انسجام و وحدت ملی ملت ایران را در مقابل دیدگان همه جهانیان به تصویر و ترسیم کشید.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: ملت ایران در همه حال به رغم سختی‌ها و ناملایمات و به رغم دشمنی‌های دشمنان و تبلیغات مسموم که دشمنان علیه انقلاب و نظام داشتند و دارند، همچنان در حمایت از کشور و نظام شان و ایستادگی در مسیر آرمان‌های امام راحل و در حمایت از رهبری در وسط میدان هستند و در حمایت از استقلال آزادی و جمهوری اسلامی در طول ۴۴ ساله گذشته پس از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان در وسط میدان هستند و بر اصول انقلابی و آرمانی خود پافشاری می‌کند که این پیام محکمی است برای کسانی که به دنبال ایجاد بلوا و آشوب و بی ثباتی در ایران بودند و با ادعای دروغین از حمایت از حقوق بشر و حمایت از ملت ایران در ماه های اخیر به ویژه کشور را آماده حملات مسموم خودشان قرار دادند که انشاالله پیام ملت را گرفته باشند.

سفر رئیس جمهور به چین از منظر سیاسی حائز اهمیت است

کنعانی در پاسخ به سوالی در مورد سفر رئیس جمهور به چین اظهار داشت: سفر آقای رئیس جمهور در رأس هیأت عالیرتبه سیاسی و اقتصادی به چین تحول بسیار مهمی در حوزه مناسبات دوجانبه ایران و چین است. سفری که در پاسخ به دعوت رسمی رئیس جمهور چین از رئیس جمهور انجام خواهد شد و طبیعتا موضوعات مهم و مورد توجه دو کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی،‌اقتصادی، تجاری و فرهنگی و دیگر ابعاد مناسبات دوجانبه مورد تبادل نظر قرار خواهد گرفت. نفس انجام سفر رئیس جمهور از حوزه سیاسی و از منظر سیاسی حائز اهمیت ویژه است و نشانگر وجود فضای بسیار مناسب سیاسی در مناسبات دو کشور است که تأکیدی بر وجود عالیترین اراده سیاسی نزد رهبران دو کشور برای گسترش مناسبات دوجانبه در حوزه‌های مورد علاقه با تاکید بر منافع مشترک است.

وی ادامه داد: در حوزه سیاسی باید گفت که وجود اراده سیاسی میان دو کشور برای توسعه روابط دوجانبه زمینه مناسبی را فراهم می‌کند برای گسترش مناسبات دو کشور در دیگر حوزه‌ها از جمله در زمینه‌های اقتصادی که هم اولویت مهم جمهوری اسلامی ایران است و هم اولویت دولت چین است و ظرفیت‌هایی که میان دو کشور در حوزه اقتصادی وجود دارد بسیار حائز اهمیت است. ما برنامه جامع همکاری‌های بلندمدت و ۲۵ ساله دو کشور را امضا کرده‌ایم و سفر رئیس جمهور به چین می‌تواند جهش مناسبی را در اجرایی کردن برنامه‌ها و طرح‌های پیش بینی شده و مندرج در این برنامه ایجاد کند. این برنامه به منزله یک نقشه راهی است که مسیر کلی و افق بلندمدت همکاری‌های دو کشور را ترسیم کرده و در این ارتباط توافقات متعددی آماده شده و در دست نهایی شدن است و اسناد خوبی در چارچوب این سفر بین دو کشور امضا می شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: لازم است اشاره کنم که برنامه جامع همکاری های دو کشور تا این مرحله نتایج خوب و ملموسی را به همراه آورده و جهش در حوزه مناسبات تجاری و اقتصادی دو کشور علیرغم تحریم‌های ظالمان از سوی آمریکا بر ملت ایران تحمیل شده بود که نتایج اولیه و مثبت خوبی را تا الان به همراه داشت و ما شاهد رشد ملموس همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور بودیم.

ادامه دارد..