شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#هرمزگان

تردد بیش از ۳۱۲ هزار مسافر و گردشگر در بنادر مسافری و گردشگری هرمزگان

تردد بیش از ۳۱۲ هزار مسافر و گردشگر در بنادر مسافری و گردشگری هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در دور دوم تعطیلات بهمن ماه طی روزهای۲۰ لغایت ۲۲ ، در مجموع ۳۱۲ هزار و ۶۷۹ نفر گردشگراز جاذبه های دریایی هرمزگان دیدن کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حسین عباس‌نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان به شرایط  ویژه آب و هوایی استان در نیمه دوم و اقبال گردشگران جهت بازدید از جاذبه های دریایی هرمزگان در این ایام اشاره داشت و گفت: آنجه مسلم است تجربه سفرهای دریایی در پهنه آبی خلیج فارس،  دیدن جاذبه های  گردشگری در جزایر و بنادر تفریحی  و پرنده نگری در تالابها و جنگل های حرا نظر هر طبیعت دوستی را برای سفر به بزرگترین استان ساحلی کشور جلب می کند.

وی افزود:  از این رو تنها طی روزهای ۲۰ لغایت  ۲۲ بهمن ماه، در مجموع ۳۱۲ هزار و ۶۷۹ نفر سفر  مسافرت و گردشگری دریایی در بنادر استان به ثبت رسیده است .

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان  تجربه سفر با خودرو های شخصی به جزایز قشم و کیش  را از دیگر  جذابیت های سفر به هرمزگان اعلام کرد و گفت: در مدت یاد شده ۴۱ هزار و  ۲۴۴ دستگاه خودرو به وسیله شناورهای لندینکرافت  متردد ،  به جزایر قشم -کیش و بلعکس  منتقل شده است .

عباس نژاد به تعطیلات پیش رو به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام (ص) نیز اشاره ای داشت و بر لزوم اطلاع مسافران و گردشگری از وضعیت هواشناسی دریایی  قبل از عزیمت به استان تاکید کرد .

وی توصیه کرد: آن دسته از هموطنانی که قصد اقامت و استفاده از زیر ساخت های گردشگری در جزایر را دارند ساعت سفر به جزایر و بازگشت خود را به زمانی غیر از ساعات اوج سفر موکول نموده تا ضمن جلوگیری از ازدحام ، ارائه خدمات بهتری را از سوی مسئولین امر در بنادر دریافت کنند.

وی ساعت اوج سفر در بنادر مرکزی استان  از بندر شهید حقانی به جزایر هرمز و قشم را ۸ صبح لغایت ۱۴ بعد ظهر و ساعت بازگشت از جزایر به سرزمین اصلی را ساعات پایانی شب اعلام و از هموطنان خواست سفر خود را به زمان دیگری غیر از ساعات مورد اشاره موکول نمایند .

اجتناب از سفر با شناورهای غیر ایمن و از اماکن غیر مجاز توصیه دیگر مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان بود.

به گزارشاداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان،  عباس نژاد در این زمینه گفت: تعطیلی بنادر و اجتناب از ارائه خدمت در شرایط نامساعد جوی، صرفا  برای ارتقا سطح ایمنی سفر و سلامت جان هموطنان است، لذا  هموطنان به هیچ عنوان در زمان وزش شدید باد متلاطم دریا با پذیرش پیشنهاد افراد سودجو و استفاده از شناورهای غیر مجاز  سلامت خود و همراهان را دستخوش  منفعت طلبی افراد خاطی قرار نداده و حلاوت و شیرینی سفر دریایی را به گام خود و همراهان تلخ نکنند .

انتهای پیام