شهر خبر

ناظم بکایی: «غریب» فیلمی خوش ساخت با اشکالات فراوان در فیلمنامه است/ امضای بابک حمیدیان پای کار بود

ناظم بکایی: «غریب» فیلمی خوش ساخت با اشکالات فراوان در فیلمنامه است/ امضای بابک حمیدیان پای کار بود

ناظم بکایی گفت: فیلم غریب خوش ساخت و اکشن است و احتمالاً در مسائل کارگردانی و فنی جایزه ها را می گیرد اما فیلمنامه مشکل دارد.

احسان ناظم بکایی منتقد سینما در گفت و‌گو با خبرنگار سرویس فرهنگ‌ و هنر خبرگزاری برنا، در نقد فیلم «غریب» گفت: فیلم غریب خوش ساخت و اکشن است اما مشکل قصه دارد و برای کسی که داستان کومله و دموکرات و فضای آن زمان را نمی شناسد سوالات زیادی ایجاد می کند.

وی افزود: ما شهید بروجردی را به عنوان مسیح کردستان می شناسیم اما عملاً رفتار مسیح گونه ای نمی بینیم جز یک سری کلمات کلی مثل «صبور باشید» که در معنا نمی دانستیم چه مفهومی دارد.

ناظم بکایی با بیان اینکه در فیلم «غریب» قصه ها باز می شوند اما بسته نمی شوند، افزود: اینکه مهران احمدی چه جایگاه، قدرت و عقبه ای دارد را نمی دانیم. اشاره ای نمی شود که عراق پشت سر ماجرا بوده فقط گفته می شود مرزها شلوغ است و کل ارتش و سپاه و پیش مرگ ها از پس یک مهران احمدی بر نمی آیند. راجع به بنی صدر پیش فرض را بر این گذاشته بودند که خائن است در حالی که سال قبل آن با بیشترین میزان رأی رییس جمهور شد که تا الان هم کسی با این میزان رئیس جمهور نشده است. 

وی با تأکید بر خوش ساخت بودن فیلم «غریب» گفت: احتمالاً فیلم در مسائل کارگردانی و فنی جایزه ها را می گیرد اما فیلمنامه مشکل دارد ضمن اینکه فیلم، نیازمند یک تدوین اساسی است.

ناظم بکایی درباره بازی بابک حمیدیان اظهار کرد: ما بازی خوبی را از این بازیگر دیدیم و علی رغم گریم شدید سعی کرد امضای خودش را روی کار داشته باشد. برخی شعارزدگی ها را هم دیدیم که برآیند امروزی بود و  شرایط امروز را توضیح می داد.

انتهای پیام