شهر خبر

ادعاهای تازه روزنامه دولت:

ترانه «برای» دغدغه اقتصادی ندارد

انقراض یوزپلنگ ایرانی برای جامعه مسأله مهمی نیست

روزنامه ایران نوشت: ترانه «برای» هیچگونه مضمونی تحت عنوان مضامین اقتصادی و حتی مضامینی که مرتبط با مشکلات جامعه باشد، در آن به چشم نمی‌خورد. همچنین مسأله انقراض یوزپلنگی به نام پیروز چندان برای جامعه مسأله مهمی نیست.

ترانه «برای» دغدغه اقتصادی ندارد
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۳ ۲۲:۲۰:۵۶
اعتمادآنلاین |

روزنامه دولتی ایران تحلیلی بر آهنگ «برای...» نوشته و مدعی شده این ترانه دغدغه‌ اقتصادی مردم را در بر ندارد و همچنین موضوعاتی مانند انقراض گونه‌های محیط‌زیستی برای مردم مهم نیست! این در حالی است که «برای شرمندگی برای بی‌پولی» و «برای این اقتصاد دستوری» دو بند از ترانه «برای» است که به مشکلات اقتصادی اشاره می‌کند.

به گزارش ایران، دغدغه‌های موسیقی «برای...» دغدغه‌هایی ملی نیستند و اینگونه نیست که تمام کشور در مناطق مختلف با آن ارتباط برقرار کنند، بلکه دغدغه‌های جمع محدودی از شهروندان در برخی شهرها را پوشش می‌دهد.  نکته قابل توجه درباره این ترانه آن است که هیچگونه مضمونی تحت عنوان مضامین اقتصادی و حتی مضامینی که مرتبط با مشکلات جامعه باشد، در آن به چشم نمی‌خورد. هیچ موضوعی از قبیل بیکاری، گرانی، تورم، مشکلات اقتصادی و نارضایتی‌های اقتصادی به‌طور پررنگ در آن به چشم نمی‌خورد و این موضوع قابل تأمل است. 

این روزنامه در ادامه مدعی شده است: موضوع دیگری که می‌توان درباره ترانه و مضامین آن در نظر گرفت، فاصله ترانه از ذهن عموم جامعه است. مضامین ترانه، مضامینی نیستند که تمام جامعه برای آن اهمیت قائل باشند. برای نمونه مسأله انقراض یوزپلنگی به نام پیروز چندان برای جامعه مسأله مهمی نیست که بخواهد در چنین بزنگاهی و برای چنین اعتراضاتی آن را به‌عنوان خواسته اصلی خود قلمداد کند.