شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#آمریکا#ارتش

ژنرال سابق آمریکایی: به اوکراین جنگنده بدهید تا سریع پیروز شود!

ژنرال سابق آمریکایی: به اوکراین جنگنده بدهید تا سریع پیروز شود!

ایسنا نوشت: یک ژنرال سابق ارتش آمریکا گفت، اگر غرب فورا جت‌های جنگنده به اوکراین ارسال کند، این کشور به "پیروزی سریع" ظرف یک سال دست خواهد یافت.

بن هاجز، ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا در گفت‌وگو با دویچه وله عنوان داشت: اگر این سطح کنونی از حمایت‌های غربی ادامه یابد، شکست روسیه می‌تواند سه الی چهار سال طول بکشد. هر چه زودتر تجهیزاتی را برای کسب یک نتیجه قاطع ارسال کنیم، این جنگ زودتر به پایان می‌رسد.

وی تصریح کرد: اگر حمایت‌های اضافی به اوکراین ارسال شود، نیروهای کی‌یف می‌توانند تا پایان سال جاری میلادی نیروهای روسی را از خاک اوکراین خارج کنند.

هاجز ضمن تقدیر و تشکر از انگلیس به دلیل آنچه "پیشرو بودن" در ارسال انواع کمک‌های نظامی به اوکراین خواند، خواستار ارسال جت‌های جنگنده به اوکراین شد.

بن هاجز، ژنرال سابق آمریکایی که از ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ فرماندهی نیروهای مسلح آمریکا را در اروپا بر عهده داشت، ادعا کرد: روسیه تلاش می‌کند تا یک "حمله جدید گسترده" را آغاز کند اما توانایی ایجاد یک "حمله اصلی" را نخواهد داشت. آن‌ها توانایی لازم و نیروهای مسلحی در این زمینه ندارند. کی‌یف توانایی کافی برای محدود کردن موفقیت روسیه را دارد؛ اما این امر همچنان می‌تواند در زمینه تلفات و مهمات "هزینه‌بر" باشد.

وی در پایان تاکید کرد: کی‌یف باید کریمه را پس بگیرد تا "نظم مبتنی بر قوانین بین‌المللی" و "منشور سازمان ملل متحد" را حفظ کند. همچنین برای بنادر اوکراینی این موضوع مهم است که بتوانند از طریق کریمه به دریای "آزوف" دسترسی داشته باشند.

ماتئوش موراویتسکی، نخست‌وزیر لهستان روز جمعه با اشاره به ارسال جنگنده به اوکراین اظهار کرد: هرگونه تصمیمی مبنی بر ارسال جنگنده به اوکراین باید توسط ائتلاف نظامی ناتو تصویب شود.

311311