شهر خبر

سینمای ایران باید عهده دار ماموریت بزرگ امیدبخشی در جامعه باشد

سینمای ایران باید عهده دار ماموریت بزرگ امیدبخشی در جامعه باشد

محمدمهدی اسماعیلی با بیان اینکه جشنواره چهل‌ویکم فجر از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار بود، گفت: ادای دین به ساحت هنری ایران زمین از مهمترین این ویژگی ها به شمار می‌رود و فیلمسازان عزیز در این جشنواره از نقاط مختلف کشور افتخارآمیز که همه جای آن سرشار از عناصر فرهنگی و هنری است، حضور داشتند و این مسئله از مصادیق عدالت فرهنگی است که وزارت فرهنگ در دوره جدید به دنبال آن است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ شامگاه شنبه بیست و دوم بهمن در مراسم اختتامیه چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، با تقدیر از دست اندرکاران، سینماگران و هیات های انتخاب و داوری این دور از جشنواره گفت:  در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی که در آن مردم عزیز ایران حماسه بزرگی را رقم زدند، جشن بزرگ ملی سینمای ایران باشکوه و استقبال به ایستگاه پایانی رسید.

وزیر فرهنگ با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد جشنواره فیلم فجر چهل و یکم گفت: جشنواره در این دوره با حضور فیلمسازانی از نقاط مختلف سرزمین افتخارآمیز ایران، به ساحت هنری مردم ایران ادای دین کرد تا بخشی از شعار عدالت فرهنگی دولت مردمی خود را نمایان سازد.
وی ادامه داد: گام های ابتدایی هدف مدیریت فرهنگی کشور در ایجاد سینمایی در تراز انقلاب اسلامی، به گواه همه ناظران و دلسوزان در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر محقق شد؛ گرچه همچنان باید تلاش کرد عیار سینمای ایران را با توجه به استعدادها و امکانات کشور ارتقا یابد.
اسماعیلی یکی دیگر از ویژگی جشنواره فجر امسال را رویش های آن دانست و گفت: جشنواره چهل و یکم توانست با زایش و نوآوری، استعدادهای فراوانی را به سینمای کشور معرفی کند.
وزیر فرهنگ با اشاره به اینکه سینمای ایران به عنوان مهمترین عنصر هنری در ساحت فرهنگی در جهاد تببین مقام معظم رهبری باید عهده دار ماموریت بزرگ امیدبخشی و ارتقای فضایل اخلاقی در جامعه ایرانی باشد، خاطرنشان کرد: اتفاق مهم جشنواره امسال استوار بودن آثار جشنواره بر پایه امید، اخلاق و آگاهی بود و تمامی ۲۴ فیلم که به بخش اصلی جشنواره راه یافتند، به جامعه ایرانی امیدوار و بااستعداد توجه داشتند، در حالی که بدخواهان تلاش می کنند مردم را نسبت به گذشته نادم و نسبت به آینده ناامید کنند.
وی ادامه داد: جشنواره باید زایش داشته باشد و خوشبختانه این جشنواره از این ویژگی برخوردار بود از سوی دیگر باید از شخص رییس جمهور محترم که به عنوان نخستین رئیس جمهور برای اولین بار در کنار مردم در جشنواره به تماشای فیلم نشست، قدردانی کنم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از هیات دولت، رسانه ملی، شهرداری تهران و نهادهای مردمی به عنوان عوامل تاثیرگذار در برپایی چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر تقدیر کرد و گفت: جشنواره فیلم فجر متعلق به مردم و انقلاب اسلامی است از سوی دیگر انقلاب اسلامی به هنر مشروعیت بخشید، موضوعی که به خوبی می توان در این جشنواره مشاهده و بدان افتخار کرد.
وی در پایان به برپایی بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر اشاره کرد و گفت: ابتکار مسئولان جشنواره در برگزاری همزمان جشنواره فیلم فجر در حوزه ملی و بین‌الملل جای تقدیر دارد و امسال میزبان میهمانان زیادی از کشورهای مختلف بودیم که در کنار زنان و مردان سینمای ایران به جشنواره چهل و یکم رونق بخشیدند.

انتهای پیام