به گزارش اکوایران، مرکز رسانه قوه قضائیه گزارش داده که در پی تاکیدات ذبیح‌الله خدائیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، مبنی بر لزوم پیگیری برای تسریع در تخلیه کشتی‌های حامل کالاهای اساسی و ترخیص آن­ها به منظور جلوگیری از کمبود کالا در بازار، بازدیدهای میدانی از روند تخلیه و ترخیص کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی انجام شده است.

در پی بررسی‌­های صورت گرفته مشاهده شده که یک کشتی حامل ۶۷ هزار تن محموله ذرت دامی متعلق به شرکت پشتیبانی امور دام کشور به دلیل مشکلات موجود در تأییدیه­ کشور مبدا برای ارائه به دامپزشکی، از ماه‌­های گذشته تاکنون در لنگرگاه بندر شهیدرجایی بلاتکلیف بوده است. بر همین اساس، با ورود بازرسی کل استان هرمزگان، پیگیری موضوع در دست بررسی قرار گرفت.

بر اساس گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، با توجه به دستور محمد اسمی - بازرس کل استان هرمزگان - مبنی بر بررسی و پیگیری موضوع، جلسه­‌ای با حضور متولیان امر در محل بازرسی کل ­استان هرمزگان برگزار و ضمن بررسی مشکلات موجود، راه­کارهای لازم جهت ­رفع و برون‌رفت از وضعیت موجود ارائه شد.

در این جلسه تاکید شد که اقدام عاجل جهت ترخیص فوری محموله ۶۷ هزار تنی ذرت دامی در بندر شهید رجایی انجام و مراتب به دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط ابلاغ شود.