شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت

پیرهادی: مصوبات و تصمیمات هیئت عالی مولد سازی دارایی های دولت شفاف و روشن خواهد بود/ تصمیم سران قوا درخصوص مولد سازی کمک به دولت است

«محسن پیرهادی» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در رابطه با "مصوبه مولد سازی دارایی های دولت در شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا" گفت: تصمیم سران قوا درخصوص مولد سازی در جهت کمک به دولت است. دولت نگاهش در این مصوبه بر این است که قسمتی از کسری بودجه را دنبال کند و ذخیره های بلا استفاده ای که در اختیار دارد را مثل زمین ها و امکاناتی که بهره برداری نمی شود  وارد چرخه تولید کند و از آن استفاده کند. 
 
وی در ادامه گفت: اصل تصمیم خوب است، برخی به نحوه شناسایی و واگذاری ها درهیات 7 نفره اشکال گرفتند. نکته قوت این تصمیم سرعت در تصمیم گیری است و تسریع جمع بندی اجرایی و عملیاتی شدن موضوع، از نکات حایز اهمیت و نقاط قوت آن محسوب می شود زیرا که راجع به پروژه ای تصمیم می گیرند و آن را جمع بندی می کنند تا زودتر اجرایی شود، شاید به واسطه اینکه در فضای بروکراسی و اداری کشور یک تصمیم سالها زمان می برد و دچار حاشیه می شد، برهمین اساس تصمیم گرفتند که سرعت عمل آنها را بالا ببرند. 
 
پیرهادی بیان کرد: اما مطالبه افکار عمومی شفافیت در تصمیماتی است که در آن هیئت اخذ می شود و شاهد بودیم که در مصاحبه هیات وزراء و نمایندگان روسای قوا هم این نکته چندین بار مطرح شد که می خواهند درمحیط شفاف تصمیمات را اتخاذ کنند، یعنی تصمیم خود را جمعی می گیرند و محدود اما این تصمیم را پنهان نمی کنند. یعنی اجزای تصمیم و لوازم و رویکرد و پروژه ها کاملا شفاف است. 
 
نماینده مردم تهران در پایان افزود: این تعداد محدود در یک سازمان چابک می خواهند تصمیم بگیرند یعنی موضوع کاملا شفاف است و تصمیم شفاف ارائه می شود اما با یک جمع محدودتری تا زودتر به مرحله اجرا برسد. البته من روند را بنا به ضرورت مثبت می بینیم اما اگر به من بگویید نکته مطلوب چیست ؟می گویم که سازوکارهای رسمی کشور به کارشان دقیق تر برسند و رسمیت داشته باشد، این هیئت در حقیقت یک میانبری است که سرعت عمل خود را بالاتر ببریم.

انتهای پیام