شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##بستگان#مرده#خود#کنید!

با بستگان مرده خود چت کنید!

با بستگان مرده خود چت کنید!

محصولات جدیدی که به مردم اجازه می‌دهد اقوام خود را از طریق هوش مصنوعی زنده نگه دارند.

خبرگزاری برنا-زهرا وجدانی؛ محصولات جدیدی که به مردم اجازه می‌دهد اقوام خود را از طریق هوش مصنوعی زنده نگه دارند، در حال گسترش هستند مثلاً، یک گفتگوی تعاملی با پدری که اخیراً از دنیا رفته است، ارائه می‌کند که قبل از فوت، مصاحبه ویدیویی ضبط می‌کند.

چرا اهمیت دارد

این ابزارها به خانواده ها اجازه می دهد تا خاطرات و ارتباطات شخصی خود را در طول نسل ها حفظ کنند، حتی به کودکان احساس حضور فیزیکی یکی از بستگانی که قبل از تولد آنها فوت کرده است، می دهد. این ابزار همچنین برای ثبت خاطرات افراد قابل توجه مانند افراد مشهور استفاده می شود.

یکی از این ابزارها، StoryFile، به ویژه در مراسم یادبود بازیگر فقید اد اسنر مورد استفاده قرار گرفت، جایی که از عزاداران دعوت می شد تا با آن مرحوم در یک صفحه نمایش تعاملی که حاوی ویدئو و صدایی بود که چند روز قبل از مرگش ضبط کرده بود، با آن مرحوم گفتگو کنند.

مت اسنر، پسر این بازیگر گفت: هیچ چیز نمی‌توانست مرا برای چیزی که قرار بود با دیدن آن شاهد باشم آماده کند.

پسرش گفت، اد اسنر، رئیس سابق انجمن بازیگران سینما، «همه چیز دوران کودکی، سابقه کاری، تاریخ سیاسی و زندگی خانوادگی خود را پوشش داده بود».

چگونه کار می کند

با StoryFile، کاربر برای یک مصاحبه ویدیویی می نشیند و به یک سری سوالات پاسخ می دهد. این شرکت یک آرشیو تولید می کند که می تواند به صورت متوالی تماشا شود یا در قالب پرسش و پاسخ استفاده شود.

وقتی سوالی پرسیده می‌شود، فناوری هوش مصنوعی محتوای ویدئویی مرتبط را برای ایجاد پاسخ بازیابی می‌کند و کلیپ‌هایی را از فیلم‌های موجود انتخاب می‌کند.

این شرکت توسط مورخ شفاهی استفان اسمیت، که قبلا بنیاد شوآ استیون اسپیلبرگ را اداره می کرد تأسیس شد.

اسمیت می‌گوید: در بهینه‌ترین حالت، ایده StoryFile این است که باید بتوانید با هر کسی، در هر زمان و هر جایی که معمولاً به آن دسترسی ندارید، صحبت کنید. شاید به دلیل فوت مادربزرگ به مادربزرگ دسترسی نداشته باشید، اما هنوز می توانید داستان او را یاد بگیرید، احساس ارتباط با او کنید. در آینده، احتمالاً می‌توانیم هوش مصنوعی طراحی کنیم که به روشی شبیه انسان به موقعیت‌های جدید پاسخ می‌دهد، اما نمی‌دانیم چقدر طول می‌کشد.

انتهای پیام