شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جشنواره فیلم فجر

رکورد فارابی در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر

رکورد فارابی در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی با حضور در بنیاد سینمایی فارابی به تماشای فیلم سینمایی «کاپیتان» نشست.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی با حضور در بنیاد سینمایی فارابی و بعد از اکران فیلم سینمایی «کاپیتان» با اشاره به حضور موفق فارابی در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر بیان کرد: از ۲۴ اثری که به این دوره از جشنواره راه یافت، تعداد ۹ فیلم با حمایت بنیاد سینمایی فارابی، تهیه شده است. این دستاورد که در شرایط سخت سینما و گران شدن هزینه‌های تولید محقق شده، رکورد خوب و کم سابقه‌ای است.

IMG_20230209_130318_932

وی ادامه داد: از مدیر و دست اندرکاران بنیاد سینمایی فارابی که در دوران برگزاری جشنواره علاوه بر تولید فیلم، اقدامات پشتیبانی را بر عهده داشتند، قدردانی می‌کنم و امیدوارم این مسیر موفقیت‌آمیز را ادامه دهند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اهمیت توسعه همکاری دو جانبه بین بنیاد سینمایی فارابی و وزارت راه و شهرسازی گفت: سوژه‌های خوبی مانند صنایع ریلی، بنادر، صنایع هوایی، دریایی، بافت فرسوده، مسکن و... وجود دارد که نیازمند تشکیل کمیته‌ای برای همکاری‌های بیشتر است.

بذرپاش درباره فیلم سینمایی «کاپیتان»گفت: این فیلم به عنوان اولین تجربه تهیه‌کننده، اثر خیلی خوب و تأثیرگذاری بود. به ویژه اینکه با گروهی از کودکان و نوجوانان، اثری مناسب نه صرفا این گروه سنی که خانواده‌ها تولید شده، قابل توجه است. 

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر تا 22 بهمن در حال برگزاری است. بنیاد سینمایی فارابی در ایام برگزاری این رویداد میزبان جمعی کثیری از مدیران و مسئولان کشور، هنرمندان و اهالی سینماست.

انتهای پیام