شهر خبر

سلطان عمان به رئیسی چه پیامی داد؟

 سلطان عمان به رئیسی چه پیامی داد؟

 «هیثم بن طارق» سلطان عمان، امروز (جمعه)، در پیامی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفت.

بنابر بیانیه منتشرشده در صفحه توئیتری وزارت امور خارجه عمان، هیثم بن طارق در پیامی به آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جهمهور ایران ۲۲ بهمن را تبریک گفته است.

سلطان عمان هرساله در پیامی به رئیس‌جمهور ایران سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریک می‌گوید. او سال گذشته چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب را به مردم و مقامات جمهوری اسلامی ایران تبریک گفته بود.

در پیام سال گذشته وی آمده بود: «ضمن تبریک صمیمانه، برای جنابعالی و ملت دوست ایران آرزوی سلامتی، سعادت، پیشرفت و بهروزی دارم.»

این در حالی است که وزرای خارجه چین، مجارستان، تایلند، مالزی و تاجیکستان نیز در پیام‌هایی جداگانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران تبریک گفتند.

 «چین گانگ» وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین، امروز، در پیام تبریک به همتای ایرانی ضمن تبریک صمیمانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بر اهمیت توسعه روابط ایران و چین تأکید کرد.

وزیر امور خارجه چین همچنین خطاب به امیرعبداللهیان گفت: مایلم با حفظ روابط نزدیک با شما، توافقات مهم سران دو کشور را برای بسط و توسعه روابط دوجانبه اجرایی کرده و مشارکت راهبردی ایران و چین را در جهت حصول به پیشرفت جدید سوق دهیم

منبع: فارس