شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#جدید#سلاح#عجیب#فضا#آزمایش#کرده؟

روسیه یک سلاح عجیب و جدید را در فضا آزمایش کرده؟

روسیه یک سلاح عجیب و جدید را در فضا آزمایش کرده؟
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۲ ۰۴:۲۰:۰۰
اعتمادآنلاین |

یکی از شاخه‌های نیروی فضایی ایالات متحده تایید کرد که ماه گذشته یک ماهواره روسی «عجیب» منفجر شد و ابری از زباله‌ تولید کرد که به زباله‌هایی افزود که پیش از این فضا را پر کرده بود.

اسکادران هجدهم دفاع فضایی روز سه‌شنبه در توییتی اعلام کرد که ماهواره روسی «کوسموس ۲۴۹۹» در چهارم ژانویه در ارتفاع حدود ۱۱۷۰ کیلومتری منفجر شد، و افزود که شاخه نیروی فضایی در حال ردیابی ۸۵ قطعه مرتبط با این زباله فضایی است.

طبق گزارش‌ها، ردیاب‌های ماهواره‌ای ایالات متحده، ماهواره روسی را در ابتدا پس از پرتاب در سال ۲۰۱۴ بدر حکم یک قطعه زباله فضایی فهرست‌بندی کرده بودند، اما بعدا آن را محموله کوسموس ۲۴۹۹ نامگذاری کردند.

 

فضای روس

 

گزارش‌های خبری پیشین بر اساس مانورهای عجیب این ماهواره گمانه‌زنی کرده بودند که این ماهواره ممکن است یک فناوری آزمایشی ضدماهواره، یا یک وسیله نقلیه تعمیر و نگهداری یا جمع‌آوری زباله‌های فضایی بوده باشد.

پاتریشیا لوئیس، مدیر تحقیقات اندیشکده چتم هاوس و متخصص امنیت فضایی، در سال ۲۰۱۴ به فایننشال تایمز گفته بود: «هر چه باشد، آزمایشی به نظر می‌رسد.»

آناتولی زاک، روزنامه‌نگار در تارنمای «RussianSpaceWeb.com» یادآ‌ور شد که ارتش ایالات متحده پس از آن، مشخصه‌های مداری «ماهواره مرموز» را حدود «سه یا چهار بار در روز!» بررسی می‌کرد.