شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کارگردان

کارگردان ژاپنی از کارگردانان ایرانی مورد علاقه‌اش نام برد

کارگردان ژاپنی از کارگردانان ایرانی مورد علاقه‌اش نام برد

نشست خبری اهالی رسانه با میهمانان خارجی چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در آخرین روز جشنواره در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا؛ نشست خبری اهالی رسانه با میهمانان خارجی چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر و با حضور تهیه کننده فیلم «شرافت»، کارگردان فیلم «گل‌های دیگری»، کارگردان فیلم «شیواما»، کارگردان فیلم «اقبال»، تهیه کننده «بدون ایوان دفنم نکن»، مدیر فیلم برداری «موهبت الهی» در آخرین روز جشنواره در حال برگزاری است.

یوسوکه اوکودا-کارگردان «گل‌های دیگری» به زبان فارسی با اصحاب رسانه سلام و احوالپرسی کرد و درباره حضورش در جشنواره فیلم فجر بیان کرد: من ژاپنی هستم، چینی نیستم و فیلم ایرانی دوست دارم و خوشحالم که در کشور شما هستم.

او درباره اینکه کدام کارگردان ایرانی را دوست دارد، بیان کرد: کیارستمی، مجید مجیدی، اصغر فرهادی را دوست دارم.

جایشانکار آریار کارگردان فیلم «شیواما» دیگری بود که در این نشست صحبت کرد و گفت: از دعوت به این جشنواره تشکر می کنم. من تجربه طولانی مدتی از دیدن فیلم های ایرانی دارم و می توانم از عباس کیارستمی و خانه دوست کجاست نام ببرم. فیلمی که من کارگردانی کردم ته مایه هایی از مستند در خودش جای داد. آن طور که از فیلم کیارستمی متوجه شدم ته مایه های مستند در فیلم هایش بوده که من سعی کردم این موضوع را از این کارگردان اقتباس کنم. قیل از اینکه اینجا باشم از جغرافیا و مردم ایرانی از طریق فیلم های ایرانی آشنا بودم و بعد از حضورم در ایران ترافیک و مردم ایران همه آن چه که در فیلم ها دیده بودم را برایم تداعی می کرد.

او درباره نقطه قوت فیلم های ایرانی، توضیح داد: طبیعت انسانی و ارتباط بین انسان ها در فیلم های ایرانی قابل مشاهده است مثل فیلم بچه های آسمان و رابطه ای که برادر با خواهر دارد. این مدل رابطه ها نشان دهنده طبیعت انسانی است که در فیلم های ایرانی مشهود و بارز است.

واسیلیوس استاوروپولوس تهیه کننده فیلم «شرافت» با بیان اینکه از حضورش در ایران خوشحال است، گفت: کارگردان فیلم هم دوست داشت در این جشنواره حضور داشته باشد اما به دلیل مشکلاتی که داشت متاسفانه نتوانست حاضر شود. اعتباری که جشنواره بین المللی فیلم فجر دارد برای من قابل احترام و دارای اهمیت است.

او با بیان اینکه هر فیلمی جهان خودش را دارد، افزود: دنیای محبوب من دنیای واقعی است که این دنیا را اصغر فرهادی هم در فیلم هایش دارد و من این نگاه را دوست دارم.

این کارگردان درباره دسترسی به فیلم های ایرانی در تاجیکستان بیان کرد: من از مسئولان جشنواره فجر خواستم که فیلم های قدیمی کیارستمی را در اختیار ما بگذارند چون من هرچه در اینترنت جستجو کردم این فیلم ها را پیدا نکردم.

ایوان بولوتیکوف تهیه کننده «بدون ایوان دفنم نکن» درباره فیلمش توضیح داد: این فیلم بر اساس واقعیت ساخته شده است. انتهای فیلم عکس هایی از قهرمانان واقعی به نمایش گذاشتیم. این داستان مربوط به سوژه ای در منطقه یاکوتیا است که یکی از ایالت های روسیه محسوب می‌شود. قهرمان اصلی داستان هم به دلیل اینکه زیبایی دنیا او را می کشد ایده جذابی بود که دوست داشتم آن را نشان دهم و در عین سادگی، گسترده است.

او درباره اینکه تا چه اندازه با سینمای ایران و جشنواره فیلم فجر آشناست، گفت: من سینمای ایران را می شناسم اما بیشتر فیلم های ایرانی که در فستیوال های خارجی بودند را می شناسم و می توانم از فیلم های آقای مخملباف و کیارستمی نام ببرم.

کاراش ژانیشوف مدیرفیلمبرداری فیلم «موهبت الهی» نیز از جشنواره فیلم فجر برای دعوت او تشکر کرد و گفت: برای ما مهم بود که فیلم مان را در فستیوال فیلم فجر به نمایش بگذاریم. فیلم «موهبت الهی» نخستین فیلم بلند من و کارگردان بود. ما با بودجه بسیار کمی فیلم را ساختیم که برای فیلم کوتاه کافی بود به همین دلیل فیلمبرداری کار ما در سال 2015 تمام شد اما به دلیل مشکلات مالی پست پروداکشن روندش طولانی شد.اما  تجربه خوبی برایم بود که وقتی بودجه و امکانات تکنیکالی ندارم چگونه به بهترین شیوه کار کنم.

انتهای پیام