شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#مقامات#چین#پیروزی انقلاب

کشاورززاده: هزینه‌های زیادی پرداختیم، اما موفق شدیم

کشاورززاده: هزینه‌های زیادی پرداختیم، اما موفق شدیم

ایسنا نوشت: سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با حضور مقامات چینی و سفرای کشورهای خارجی مقیم چین در سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن برگزار شد.

محمد کشاورززاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین در جمع سفرا و دیپلمات های کشورهای مختلف گفت: مایه مباهات است که امروز به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی میزبان شما مهمانان هستم. در طول تاریخ به ویژه در قرن اخیر مردم ایران تلاش و مبارزات طولانی و شکوهمندی را برای آزادی انجام دادند از انقلاب مشروطه در دهه های آغازین قرن بیستم تا ملی شدن صنعت نفت که متاسفانه به کودتای 1953 منجر شد. مردم ما هرگز هدف مقدس خود یعنی آزادی و عدالت را فراموش نکرده‌اند.

دیپلمات ارشد کشورمان در چین همچنین بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران در سال 1979 به رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) که ایرانیان را از اقوام و گروه‌های اجتماعی گرد هم آورد تا جمهوری اسلامی ایران را پایه گذاری کند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب، چهار دهه سخت و پر مخاطره را پشت سر گذاشته است. دوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، دوران سازندگی و بازسازی پس از جنگ، دوران تلاش برای تقویت قوای علمی وفرهنگی، دوران تقویت و ارتقای قوای دفاعی و امنیتی نمونه‌ای از آن‌هاست.

کشاورززاده افزود: جمهوری اسلامی ایران اینک پس از چهار دهه کوران سختی ها و دشواری ها و به رغم تحریم و فشار حداکثری و محدودیت های چهل و چهار ساله به بلوغ و توانمندی رسیده و دهه پنجم حیات خود را با سرافرازی سپری می کند و در عرصه های مختلف علمی، پزشکی، دفاعی و فضایی به دستاوردهای ارزشمندی نائل شده و در حال تثبیت خود به عنوان یک قدرت برتر مستقل و با نفوذ در غرب آسیاست.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر قطب علمی و فن آوری در منطقه غرب آسیا و از رهبران منطقه در نوآوری محسوب می‌شود.

کشاورزاده اظهار داشت: در عرصه تولید علم حائز رتبه اول در منطقه غرب آسیا و در رتبه پانزدهم جهانی است، در فن آوری زیستی بیوتکنولوژی ایران به رتبه اول در غرب آسیا  تبدیل شده و با 800 شرکت دانش بنیان ایرانی فعال در این زمینه توانسته بین پنج تولید کننده برتر بیوتکنولوژی در آسیا قرار گیرد و جایگاه دوازدهم رتبه بندی جهانی را به خود اختصاص دهد. در فن اوری نانو ایران در تولید مقالات به رتبه چهارم جهانی راه پیدا کرده و با چهل هزار نیروی انسانی متخصص در حوزه نانو امروز 1267 محصول نانو در هجده حوزه صنعتی  در ایران تولید میشود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران همچنین  گفت: سردمداران دروغین دموکراسی برای مقابله با قطار توسعه و پیشرفت ایران  شخصیت های مذهبی، علمی و فرهنگی و دانشمندان هسته ای ما را ترور کردند و ما را تحت شدیدترین تحریم ها و فشارهای اقتصادی  قرار دادند.

وی ادامه داد: ساختن ایرانی آزاد و مستقل مستلزم مخالفت با یک جانبه گرایی و قلدر مأبی و هژمونی مقابله با تروریست و افراطی گرایی و از همه مهمتر مراقبت کامل از دیگر ملت های مظلوم و ستمدیده در جهان بوده که برای آن هزینه های مادی و معنوی بسیاری  پرداختیم.

این دیپلمات کشورمان همچنین بیان کرد: داشتن کشوری آزاد و مستقل مستلزم اتخاذ سیاست هایی بود که قدرت های هژمون نمی توانند آن را تحمل کنند؛ لذا سیاست فشار حداکثری را علیه ما در پیش گرفتند و  انواع بسته های تحریمی را با هدف تروریسم اقتصادی اجرا کردند تا ما را متوقف کنند. ما در این مسیر هزینه های زیادی پرداختیم اما موفق شدیم. ایران امروزایرانی مستقل و تأثیرگذار است.

مراسم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی که پس از همه گیری کرونا و با حضور مقامات چینی، سفرا، دیپلمات ها، وابستگان نظامی و هموطنان مقیم در سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین برگزار شد، مورد توجه حضار و رسانه های این کشور نیز واقع شد.

311311