شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مشهد#نوجوانان#جمعه

علم‌الهدی: نوجوانان توهین‌کننده به رهبری، با عفو ایشان به «دامن توحید» بازگردانده شدند / راهپیمایی ۲۲ بهمن، «شکر نعمت» انقلاب است

علم‌الهدی: نوجوانان توهین‌کننده به رهبری، با عفو ایشان به «دامن توحید» بازگردانده شدند / راهپیمایی ۲۲ بهمن، «شکر نعمت» انقلاب است

تسنیم نوشت: خطیب جمعه مشهد گفت: نوجوان عزیز ما که متولد اواخر دهه هشتاد و نود است، به‌سادگی فریب رسانه‌های معاند را می‌خورد، کوکتل مولوتوف می‌سازد و به جان سایرین می‌افتد تا مگر این نظام برود و نظام دیگری بیاید تا شکم‌ها پُرتر باشد. این جنایت بزرگ دشمن ماست که فرزند این خانواده را می‌دزدد و از او برای فروپاشی خانواده استفاده می‌کند. با این حال، رهبر فرزانه انقلاب همان کسی بود که به‌درستی توطئه دشمن را نقش بر آب کرد و با فرمان عفو عمومی، همه آنان را در آغوش گرفت.گرداندند.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته که در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد ضمن ابراز همدردی با زلزله‌زدگان خوی و ملت آسیب‌دیده ترکیه و سوریه اظهارداشت:فردا مصادف با ۲۲ بهمن و سالروز پیروزی انقلابی است که دین را بر همه معادلات عالم حاکم کرد و دنیای بی‌دین را از گرفتاری طاغوت و مظالم آن نجات داد. با این حال، حقیقت آن است که کام همه ما به مصائب زلزله در خوی تلخ است و علاوه بر هم‌وطنان زلزله‌زده‌ در آذربایجان غربی، ملت‌های مسلمان ترکیه و سوریه هم گرفتار بحران زلزله شدند که قلب همه انسان‌ها را به درد آورد.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: این ظلم در حق انقلاب اسلامی است که آن را محدود به یک تغییر نظام ساده در درون یک کشور بدانیم. امروز ۲۱ بهمن است؛ همان روزی که آمریکایی‌ها به فرماندهی هایزر تصمیم به قتل‌عام مردم گرفتند و در این مسیر، سردمداران رژیم پهلوی هم با آنان همراه شدند تا ولو به قیمت قتل‌عام یکی دو میلیون نفر، رژیم بتواند بر باقیمانده جمعیت کشور مسلط بماند.

وی تصریح کرد: در این شرایط، نوجوان عزیز ما که متولد اواخر دهه هشتاد و نود است، به‌سادگی فریب رسانه‌های معاند را می‌خورد، کوکتل مولوتوف می‌سازد و به جان سایرین می‌افتد تا مگر این نظام برود و نظام دیگری بیاید تا شکم‌ها پُرتر باشد. این جنایت بزرگ دشمن ماست که فرزند این خانواده را می‌دزدد و از او برای فروپاشی خانواده استفاده می‌کند. با این حال، رهبر فرزانه انقلاب همان کسی بود که به‌درستی توطئه دشمن را نقش بر آب کرد و با فرمان عفو عمومی، همه آنان را در آغوش گرفت.

علم‌الهدی بیان کرد:رهبر معظم انقلاب آنهایی که تخریب نکردند و کسی را در اغتشاشات نکشتند، خردمندانه عفو کردند و به دامن توحید و الله‌اکبر باز گرداندند.انقلاب مقدس اسلامی ماهیت قابل توجهی دارد که دقت در ماهیت آن برای نسل‌هایی که آن روزها را ندیده اند، بسیار مهم است .

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تأکید کرد: این نوجوانان دستگیرشده همان کسانی بودند که حداقل جرم آن‌ها، توهین به مقام معظم رهبری در جریان اغتشاشات اخیر بود، اما عفو خردمندانه و حکیمانه رهبر عزیز ما، این نوجوانان را به دامن توحید و نهضت الله‌اکبر بازگرداند. شما برادران و خواهران هم شکرگزاری این نعمت بزرگ را با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان خواهید داد، زیرا مردم ما همان کسانی بودند که الله‌اکبر را بر معادلات سیاسی جهان حاکم کردند، تکبیر گفتند و نجات پیدا کردند و بر همین اساس، نهضت راهپیمایی ۲۲ بهمن هم با حضور مرد و زن و کوچک و بزرگ ما، حماسه عظیمی برای احیای آن تاریخ‌سازی جاودان خواهد بود.

۲۱۲۱۷