شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#برزیل

رویترز گزارش داد؛

چرا برزیل پهلو گرفتن ناوهای ایرانی در ریو دوژانیرو را به تعویق انداخت

منابع آگاه به خبرگزاری «رویترز» گفته‌اند که در آستانه سفر رئیس‌جمهوری برزیل به آمریکا، دولت این کشور «تحت فشارواشنگتن» مانع پهلوگیری دو کشتی جنگی ایرانی در بندر ریودوژانیرو شد.

چرا برزیل پهلو گرفتن ناوهای ایرانی در ریو دوژانیرو را به تعویق انداخت
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۱ ۱۴:۵۰:۲۲
اعتمادآنلاین |

منابع آگاه به خبرگزاری «رویترز» گفته‌اند که در آستانه سفر «لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا» رئیس‌جمهوری برزیل به آمریکا و دیدار با «جو بایدن» رئیس‌جمهوری این کشور، دولت برزیل«تحت فشار آمریکا» مانع پهلوگیری دو کشتی جنگی ایرانی در بندر ریودوژانیرو شد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، این تصمیم رئیس‌جمهوری برزیل، به‌رغم مخالفت طولانی‌مدت وی با تحریم‌های آمریکا علیه ایران و پایبندی به سیاست «بی‌طرفانه» در قبال تهران اتخاذ شده است.

این تصمیم برزیل همچنین نشان‌دهنده تمایل دولت داسیلوا به ایجاد پیوندهای نزدیک‌تر با دولت جو بایدن است؛ رویکردی مخالف با دولت «ژائیر بولسونارو» رئیس‌جمهوری سابق برزیل که روابط پرتنشی با دولت فعلی آمریکا داشت.

منابع دولتی برزیل اعلام کرده‌اند که این کشور در تاریخ ۱۳ ژانویه به دو ناو نیروی دریایی ایران به نام‌های «مکران» و «دنا» اجازه داد برای یک هفته از ۲۳ تا ۳۰ ژانویه در ریو دو ژانیرو پهلو بگیرند. وزارت خارجه برزیل اعلام کرده است که این مجوز باطل شده و پهلو گرفتن کشتی‌های ایران به بازه زمانی ۲۶ فوریه تا سوم مارس موکول شده است.