شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#محیط زیست#توران#واکسن

خوش آمدگویی توران به توله یوزپلنگ‌ها/ توران و آذر واکسن زدند

خوش آمدگویی توران به توله یوزپلنگ‌ها/ توران و آذر واکسن زدند

مهر نوشت: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه توران و آذر دو توله یوز توران شاهرود واکسن دریافت کردند، گفت: این بچه یوزها به سایت نگهداری در زیستکره خارتوران شاهرود منتقل شدند.

بهرام علی ظاهری با بیان اینکه پس از رسیدن این دو توله یوز به مرحله گوشت‌خواری و تائید تیم دامپزشکی عملیات انتقال دو توله یوز به نام‌های آذر و توران آغاز شد، تاکید کرد: عملیات انتقال دو توله یوز ماده توران به سایت نگهداری یوزها در این منطقه حفاظت شده توران شاهرود انجام پذیرفته تا بتوانیم شاهد رشد این دو یوزپلنگ باشیم.

خوش آمدگویی توران به توله یوزپلنگ‌ها/ توران و آذر واکسن زدند

وی با بیان اینکه آذر و توران که حالا با دریافت واکسن ۱۰ هفتگی و رسیدن به مرحله گوشت‌خواری، وارد دوره جدید زندگی خود شده‌اند، گفت: این یوزها آمادگی انتقال به سایت اصلی را یافته‌اند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان سمنان بیان کرد: انتقال این یوزها و بالغ شدنشان امیدها را برای ازدیای نسل این گونه نادر جانوری در دنیا افزایش می‌دهد.

ظاهری با بیان اینکه اولویت ما پیدا کردن مادر این توله یوزها و معرفی مجدد آذر و توران به یوز مادر بود اما وقتی بعد از جست‌وجوی فراوان یوز مادر پیدا نشد برای حفظ جان این دو توله یوز با ارزش ماده، مجبور به نگهداری دستی آنها شدیم، گفت: وضعیت جسمی یوزها مساعد است.

کارشناسان همچنین اعلام کردند که احتمالاً تا پایان عمر خود در سایت نگهداری یوزها در منطقه حفاظت شده توران شاهرود می‌مانند تا با زندگی خود به بقای یوزها کمک کنند.

۲۷۱ ۲۳۳