شهرخبر

حمله تند یک استقلالی به پرسپولیس؛ قهرمانی با شلوغ بازی ارزش ندارد/ گل شیخ دیاباته صدرصد آفساید بود

علی چینی پیشکسوت تیم فوتبال استقلال امروز جمعه در گفت‌وگویی با انتقاد از داوری‌های لیگ برتر، اظهار داشت: به تمام تیم‌های لیگ برتری احترام می‌گذارم، اما نمی‌خواهم درباره مسائل فنی حرف بزنم. می‌خواهم از حق تیم محبوبم دفاع کنم، می‌خواهم با صدای بلند بگویم استقلال در لیگ برتر بیشترین ضربه را از داوری خورده است.

وی افزود: طبق آماری که فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و کارشناسان داوری منتشر کرده‌اند؛ استقلال بیشترین ضربه را از داوری خورده است و بیشترین پنالتی برای استقلال گرفته نشده است. یک مثال واضح می‌زنم، در بازی استقلال و سپاهان شهریار مغانلو در دقیقه ۳۰ باید از زمین اخراج می‌شد، اما این اتفاق رخ نداد. به نظر شما اگر مهاجم اول سپاهان در همان نیمه اول زمین بازی را ترک می‌کرد و حریف ۱۰ نفره می‌شد در روند بازیچه اتفاقاتی رقم می‌خورد؟ آیا استقلال باز هم شکست می‌خورد؟ پاسخ من منفی است.

چینی تصریح کرد: اتفاقاتی که در این فصل رقم خورده ارفاق‌هایی است که داوران به سود رقیب استقلال انجام می‌دهند. اینها اشتباهات داوری نیست و برای همین من از ارفاق داوران برای رقیب استقلال حرف می‌زنم.

وی تاکید کرد: من علی چینی بازی استقلال و سپاهان را سوت می‌زنم، یک اشتباه انجام می‌دهم و بعد می‌آیم به اشتباهی که انجام دادم اعتراف می‌کنم، اما اینها تکرار می‌شود. خداداد افشاریان مصاحبه می‌کند و می‌گوید یکی طلب پرسپولیس! مگر می‌شود رئیس کمیته داوران چنین جمله‌ای را بر زبان بیاورد و بگوید یک پنالتی طلب پرسپولیس.

چینی ادامه داد: گل شیخ دیاباته در بازی با صنعت نفت آبادان آفساید صددرصد بود. می‌خواهند پرسپولیس را قهرمان لیگ برتر کنند اشکالی ندارد. استقلال از داوری خیلی ضرر کرده است و همه می‌دانند.

وی درباره اینکه باشگاه پرسپولیس نیز به داوری‌ها معترض است، گفت: آیا این اعتراضاتی که پرسپولیس می‌کند تیم‌های دیگر نظیر استقلال، تراکتور، سپاهان و فولاد انجام می‌دهند؟ شاید اعتراض جزیی کنند اما شلوغ بازی نمی‌کنند. قهرمانی با شلوغ بازی ارزش ندارد.