شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#بارش#مدیریت بحران

پیش بینی آب و هوای کشور در چند روز آینده | سردترین نقطه ایران کجا بود؟

جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، از بارش پراکنده و کاهش دما در نقاطی از کشور بویژه در نوار شمالی خبر داد.

بارش برف در ارتفاعات شمیران و روستای آهار

به گزارش همشهری آنلاین، صادق ضیائیان در مورد شرایط جوی کشور گفت: امروز جمعه ۲۱ بهمن ماه در گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال سمنان و ارتفاعات البرز شرقی بارش پراکنده و کاهش دما ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در روز شنبه ۲۲ بهمن ماه در مناطقی از آذربایجان غربی، کردستان، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی شامل کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل زنجان و قزوین بارش خفیف باران و برف رخ می‌دهد، گفت: یکشنبه ۲۳ بهمن ماه سامانه بارشی در قالب مناطق نیمه غربی و نوار شمالی کشور فعال خواهد بود و سبب بارش در این مناطق خواهد شد.

ضیائیان افزود: طی این روز (یکشنبه ۲۳ بهمن ماه) بارش در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال غرب فارس، غرب و جنوب اصفهان، شرق لرستان و جنوب همدان شدت خواهد داشت.

وی افزود: دوشنبه ۲۴ بهمن ماه بارش در شمال شرق خوزستان، شرق لرستان، غرب و جنوب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب فارس و شمال خراسان رضوی ادامه خواهد داشت و در شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، خراسان شمالی و سواحل شمالی دریای خزر بارش پراکنده رخ می‌دهد.

ضیائیان افزود: سه شنبه ۲۵ بهمن ماه در دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی و بخش‌هایی از مرکز و شمال شرق بارش ادامه خواهد داشت و این در حالیست که جمعه و شنبه ۲۱ و ۲۲ بهمن ماه خلیج فارس و دریای عمان مواج خواهد بود.

وی با بیان اینکه بر اساس نقشه‌های هواشناسی در روز جاری جمعه ۲۱ بهمن ماه همدان با ۱- و ۱۲- سردترین و بندرعباس با دمای ۲۳ و ۱۳ گرمترین مرکز استان کشور هستند.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در مورد وضعیت هوای تهران نیز با بیان اینکه امروز ۲۱ بهمن ماه آسمان تهران ابری تا نیمه ابری، گاهی وزش باد خواهد داشت، گفت: بیشترین دمای تهران ۶ و کمترین ۲- خواهد بود.