شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#لایحه بودجه

سخنگوی کمیسیون کشاورزی: حدود ۳۰ همت به بخش کشاورزی در لایحه بودجه اضافه خواهد شد

سخنگوی کمیسیون کشاورزی: حدود 30 همت به بخش کشاورزی در لایحه بودجه اضافه خواهد شد

سخنگوی کمیسیون کشاورزی گفت: اگر کمیسیون تلفیق این بند الحاقی را مصوب کند و حدود 30 همت به بخش کشاورزی اضافه خواهد شد. از مقام معظم رهبری تشکر می کنم که نگاه ویژه ای به بودجه کشاورزی داشتند که نجات بخش بود.

«ذبیح الله اعظمی ساردوئی» نماینده مردم جیرفت و سخنگوی کمیسیون کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با لایحه بودجه 1402 گفت: بخشی از بودجه امسال رنگ محیط زیستی دارد و کلمه محیط زیست به تبصره 8 اضافه شده است. هرساله به بخش آب در بودجه نگاه خوبی شده است امسال نیز از همین شرایط برخوردار است. اما بخش کشاورزی هر ساله در بودجه وضعیت خوبی ندارد.

وی در ادامه گفت: مقام رهبری در بازدیدی که از نمایشگاه  توانمندی های تولید داخل داشتند، آنجا خطاب به وزیر کشاورزی عنوان کردند اگر مشکلات بودجه ای در بخش کشاورزی در لایحه بودجه وجود دارد مجلس مشکل را حل کند ما هم از صندوق ذخیره ارزی  کمک خواهیم کرد. 

سخنگوی کمیسیون کشاورزی تصریح کرد: برهمین اساس در کمیسیون کشاورزی یک بند الحاقی به تبصره 8 اضافه کردیم تا مقداری بودجه ارزی برای الگوی کاشت و توسعه آبیاری تحت فشار و آبخیز داری اخذ کنیم.  هرساله در بودجه آنقدر رقم ناچیزی به این بخش اختصاص داده می شد که اصلا به حساب نمی آمد. هیچ راهی نداشتیم جز آنکه از صندوق ذخیره ارزی برداشت کنیم که این مبلغ به یورو است که حدودا 30 همت می شود.

اعظمی بیان کرد: اگر کمیسیون تلفیق این بند الحاقی را مصوب کند، حدود 30 همت به بخش کشاورزی اضافه خواهد شد. از مقام معظم رهبری تشکر می کنم که نگاه ویژه ای به بودجه کشاورزی داشتند که نجات بخش بود.

انتهای پیام