شهرخبر

پذیرش ۷۷ درصد از اظهارنامه های مالیاتی کشور با اعتماد به مؤدیان

پذیرش ۷۷ درصد از اظهارنامه های مالیاتی کشور با اعتماد به مؤدیان

پروژه های عمرانی سازمان امور مالیاتی نیشابور در ایام دهه فجر و با حضور وزیر اقتصاد هم زمان با ۵ استان کشور افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، اظهار داشت: پروژه اصلی ما در وزارت امور اقتصادی و دارایی در دولت سیزدهم مسئله سازه های نرم افزاری هوشمند برای اخذ مالیات عادلانه است و بهره برداری و افتتاح پروژه های سخت افزاری امروز مقدمه و بستری برای رسیدن به اهدافمان در این رابطه می باشد.
وی با تأکید بر این مسئله که تا زمان رفع عقب افتادگی های گذشته فعالیت‌های مختلف و هدفمندی باید صورت بگیرد، افزود: باید بتوانیم عقب افتادگی های گذشته را جبران کنیم تا به نحو عادلانه و با کمترین هزینه و زمان و بروکراسی اداری بتوانیم درآمدهای واقعی را بدست بیاوریم.
وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: در ماه آینده  و که ماه پایانی سال است بخش زیادی از عملیات های خاتمه بخش مالی دولت در حوزه های مختلف خزانه داری،  دستگاهها، تخصیص بودجه و همچنین مالیاتی کشور با همان هدفگذاری صد درصدی تکالیف ابلاغی مجلس به دولت صورت خواهد گرفت.
سید احسان خاندوزی در این راستا ضمن ابراز امیدواری درخصوص ادامه مسیر در جهت جابه جایی رکوردهای امسال افزود: در یک سال و نیم اخیر اقدامات مختلفی در زمینه کاهش فرارهای مالیاتی، رسیدگی‌های بهینه و تمرکز کردن بر مؤدیان پر ریسک  صورت گرفته است
وی در ادامه افزود: ۷۷ درصد از اظهارنامه های مالیاتی کشور با اعتماد به مؤدیان پذیرش شده است و امیدواریم در عملکردمان شاهد افزایش رضایتمندی باشیم.
دکتر خاندوزی در پایان  تأکید کرد: امیدواریم مسیر تحولی در حوزه مالیاتی در سال آینده نیز به صورت جدی تر تداوم یابد.

انتهای پیام