شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#مجمع تشخیص#رفاه#وزارت

جزییات ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در تهران

جزییات ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در تهران

داریوش ابوحمزه (معاون رفاه اجتماعی وزیر کار) با معرفی ابتدایی از این سامانه اظهار کرد: در موارد آسیب‌های اجتماعی مثل کودکان کار، شناسایی کارگران ساختمانی برای بیمه، بازرسی‌های میدانی بازار کار و اشتغال و افراد تحت پوشش صندوق‌های حمایتی نیاز به نظارت میدانی گسترده‌ای دارند، لذا برای نظارت بهتر و مشاهده سوابق به صورت گرافیکی به این سامانه انباشت داده نیاز داریم.

وی افزود: این سامانه با امکان اضافه کردن عکس، فیلم و اطلاعات توسط بازرس میدانی در اپلیکیشن، امکان پر کردن پرسشنامه توسط پرسشگر و بازرس از مسیر این سامانه ممکن می‌شود. ضمن اینکه امکان نظارت بر پرسشگران و بازرسان و صحت سنجی داده‌ها برمبنای نقشه محدوده‌های شهری را داریم‌.

در ابتدای این نشست صولت مرتضوی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) ضمن تبریک ایام دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: ما متاسفانه دچار پراکندگی و عدم انسجام داده‌ها و اطلاعات را داریم. ما در وزارت کار آمار و پروفایل بیکاران را نداریم و توانمندی و شرایط هر بیکار را نداریم. این درحالی است که در بسیاری کشورها جابه‌جایی بین استانی افراد شاغل و بیکار هم ثبت می‌شود.

وی با بیان اینکه نظم و تجمیع اطلاعات امکان برنامه نویسی و برنامه‌ریزی و موفقیت اجرای برنامه‌ها را از طریق سامانه‌هایی مانند پرسا تضمین می‌شود، اظهار کرد: خشوبختانه معاونت رفاه وزارت کار گام‌های خوبی در این راستا برداشته‌اند.

علی آقامحمدی(مشاور اقتصادی مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام) با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: جهت‌گیری وزارت کار امروزه خوشبختانه شناسایی و رصد آسیب‌های اجتماعی و شناخت واحدهای فعال است و این پیشرفت بزرگی است.

وی افزود: ما امروزه در وزارت کشور نیز وظایف شناسایی شاغلین و صاحبان مسکن و حتی بررسی سطح تغذیه و سلامت را (که از تکالیف قانون اساسی است) از طریق سامانه‌های ۲۰۲۰ انجام می‌دهیم. ضمن اینکه به مرحله تعریف پنجره واحد خدمات و اطلاعات دولت رسیدیم و اطلاعات لازم برای فعالیت دستگاه‌ها را جمع آوری کردیم.

آقا محمدی تصریح کرد: در تهران اکنون وزارت سمت ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در سطح شهر و شهرک‌های صنعتی شناسایی کردیم که نیرو برای آن نیست. برعکس شهرستان‌هایی کمبود فرصت شغلی داریم. ما باید بیکاری را به صورت «بیکار ثبتی» در دستور کار قرار دهیم و اخذ آمار بیکاری روشی چندان دقیق نخواهد بود.

منبع: ایلنا