شهرخبر
آماده نهایی کردن مذاکرات هسته ای هستیم

رئیسی: آمریکا و تروئیکای اروپا دچار توهم و محاسبات غلط درباره ایران هستند

کدخبر: ۵۵۴۳۶۴
رئیسی با تأکید بر اینکه آمریکا و تروئیکای اروپایی دچار «توهم» و «محاسبات غلط» در قبال ایران شدند اظهار کرد: جمهوری اسلامی از ماه‌ها پیش آمادگی خود جهت نهایی‌کردن مذاکرات هسته‌ای را اعلام کرده و حسن نیت خود را هم نشان داده است.
رئیسی: آمریکا و تروئیکای اروپا دچار توهم و محاسبات غلط درباره ایران هستند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور بعداز ظهر امروز پنج‌شنبه در جمع سفرا و اعضای نمایندگی‌های خارجی در کشورمان، با اشاره به اینکه برگزاری این نشست هم‌زمان شد با زلزله دلخراش در کشور‌های همسایه ما، گفت: همه ما در غم عزیزان از دست رفته در حادثه دلخراشی که در کشور دوست و برادر ما سوریه و کشور دوست و همسایه ما ترکیه اتفاق افتاد، سهیم هستیم و برای بازماندگان آرزوی صبر و برای درگذشتگان از خداوند متعال درخواست مسئلت داریم.

وی افزود: ما به عنوان همسایه اعلام کردیم که وظیفه انسانی خودمان را برای کمک به دو ملت ترکیه و سوریه در این ایام سخت و دشوار انجام خواهیم داد.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: بخش مهمی از مشکلات امروز جامعه بشری و درگیری‌های موجود در سطوح بین‌المللی میان کشور‌ها و آسیب‌های ایجاد شده، متأثر از اجرای سیاست‌های برگرفته از رویکرد سلطه و یکجانبه‌گرایی است که بدون در نظر گرفتن منافع دیگر کشور‌ها منجر به کاهش اعتماد جهانی و برانگیخته شدن شعله‌های جنگ و خونریزی شده است.

قیام تاریخ‌ساز ملت ایران، پاسخی به دهه‌ها مداخلات خارجی بود

وی قیام تاریخ‌ساز ملت ایران را پاسخی به دهه‌ها مداخلات خارجی دانست و افزود: دهه‌ها مداخله خارجی، کودتا، وابستگی و تحقیر همه جانبه ملتی بافرهنگ منجر به قیام تاریخ‌ساز ملت ایران علیه رژیم مستبد پهلوی شد. جمهوری اسلامی مبتنی بر آموزه‌های دینی و رای مردم است. ملت ایران همواره مقابل ستمگران قیام کرده و اسارت را نه برای خود و نه دیگر ملت‌ها تحمل نمی‌کند.

رئیسی با تأکید بر اینکه آمریکا و تروئیکای اروپایی دچار «توهم» و «محاسبات غلط» در قبال ایران شدند اظهار کرد: جمهوری اسلامی از ماه‌ها پیش آمادگی خود جهت نهایی‌کردن مذاکرات هسته‌ای را اعلام کرده و حسن نیت خود را هم نشان داده است. متاسفانه دولت آمریکا و اخیرا سه کشور اروپایی دچار دو مشکل، یعنی توهم و محاسبات غلط شدند. در چند ماه گذشته، شاهد طراحی پیچیده برخی از کشور‌های غربی در تحولات داخلی ایران بوده‌اید. این کشور‌ها با تکیه بر اطلاعاتی کاملا اشتباه، خود را در مقابل ملت ایران قرار دادند.

رئیس جمهور درباره زنان نیز گفت: جمهوری اسلامی از همان ابتدا توجه ویژه‌ای به ارتقاء جایگاه بانوان داشته است. آمار‌های حضور و مشارکت بانوان در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در دوران انقلاب اسلامی نشانه روشنی از جایگاه آنان است. افزایش قابل توجه بانوان در اعضای هیئت علمی و حضور درخشان در عرصه‌های ورزشی تنها بخشی از حضور درخشان بانوان ایرانی است.

کشور‌های منطقه منشاء مالی و فکری گروه‌های تروریستی را هدف قرار دهند

وی با تاکید بر این که کشور‌های منطقه در اقدامی هماهنگ، منشاء مالی و فکری گروه‌های تروریستی را هدف قرار دهند افزود: مبارزه همه‌جانبه با گروه‌های تروریستی و اشرار یکی از اولویت‌های اصلی همکاری ما در منطقه است. همه کشور‌های منطقه باید در یک چارچوب همکاری نزدیک، حامیان فکری و مالی این گروه‌ها در منطقه را هدف قرار دهند.

این خبر تکمیل می شود...