شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جایگزین

وقتی کلید لمسی هوشمند جایگزین کلیدهای مکانیکی سنتی می شود!

وقتی کلید لمسی هوشمند جایگزین کلیدهای مکانیکی سنتی می شود!

تامین روشنایی در شب و محیط‌ های تاریک، از نیازهای ضروری بشر است‌.

نیاز به روشنایی باعث شد تا بشر کم کم از یک منبع روشنایی برای محل زندگی خود استفاده کند. رفته رفته تامین روشنایی برای محل زندگی تکامل یافت و استفاده از لامپ، سیستم برق کشی و کلید برق در خانه‌ها به وجود آمد.‌

اما علم هر روز در حال پیشرفت و مدرن شدن است. امروزه کلید لمسی کم کم جایگزین کلیدهای برق سنتی‌ می‌شود. کلیدهای لمسی نسل جدید، زیبایی و کارایی فوق العاده ای دارند. این نوع کلید با لمس انگشت دست کار می‌کند و جالب است بدانید که عمر بیشتری نسبت به کلیدهای برق سنتی که با فشار دست روشن و خاموش می‌شدند، دارد. چراکه جریان ثابت از آن‌ها عبور می‌کند بنابراین دارای قدرت تفکیک بالا است و هم چنین در تکنولوژی ساخت آن از قطعات مکانیکی استفاده نشده است.‌

کلید و پریز لمسی به راحتی می تواند جایگزین کلید و پریزهای قدیمی شود و با توجه به تنوع زیادی که کلیدهای لمسی دارند، می توانند به راحتی با دکوراسیون شما هماهنگ شوند. کلیدهای لمسی علاوه بر ظاهری زیبا و مدرن ، کیفیت زندگی شما را نیز تحت تاثیر قرار می دهند. به همین دلیل استفاده از کلید لمسی یا تاچ یکی از اولین قدم ها برای تبدیل خانه و اداره شما به خانه و اداره هوشمند است.

برخی از کلیدهای لمسی غیر هوشمند بوده و فقط با لمس انگشتان قابلیت روشن و خاموش کردن برق را دارند. ولی کلیدهای هوشمند علاوه بر آن مزیت، قابلیت کنترل از راه دور به وسیله ریموت و یا به وسیله اپلیکشن نصب شده بر روی موبایل یا کامپیوتر را نیز دارند. جالب است بدانید که کنترل کلیدهای لمسی به وسیله اپلیکیشن در هر نقطه از دنیا امکان‌پذیر است‌. کلیدهای لمسی به گونه ای طراحی و ساخته شده‌اند که در برابر روشن شدن ناگهانی همه برق‌ها مقاومت داشته باشند و مشکلی برای آن ها بوجود نیاید. هنگام محاسبات الکتریکی باید استانداردهای لازمه به خوبی رعایت شود تا اطمینان و امنیت کافی وجود داشته باشد.

اولین ویژگی که در مورد کلیدهای لمسی هوشمند با آن مواجه می‌شوید ظاهر آن‌ها است. این نوع کلیدها ظاهری شبیه به همان کلید های قدیمی دارند اما بسیار شیک تر و زیباتر هستند. این نوع کلیدها قابلیت تاچ دارند و با لمس انگشت کار می‌کنند. عملکرد این نوع کلیدها دارای ویژگی های بسیار پیشرفته‌ای است که باعث سهولت استفاده از آن در خانه‌ها می‌شوند. روش نصب آن ها نیز بسیار ساده و مانند کلیدهای قدیمی است و شما می‌توانید آن ها را به جای کلید های قدیمی نصب کنید، به این صورت که نیاز به ابزار و قطعات اضافی و خاصی ندارند. چنانچه سیستم روشنایی داخل خانه برایتان اهمیت دارد، بهتر آن است که از کلید های لمسی هوشمند استفاده کنید.در اینجا سعی می‌کنیم تا به ویژگی‌ها و مزایای کلیدهای هوشمند نگاهی اجمالی بیندازیم:

وقتی کلید لمسی هوشمند جایگزین کلیدهای مکانیکی سنتی می شود!

امروزه با افزایش روزافزون خانه‌هایی که به صورت هوشمند اداره می‌شوند، نقش کلید های لمسی هوشمند بسیار زیاد شده است. امکاناتی که کلید لمسی برای صاحبان آنها ایجاد میکنند بسیار زیاد است و نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای در خانه‌ هوشمند پیداکرده‌اند. اما پرسش اینجاست که آیا وجود این کلید های لمسی برای داشتن یک خانه هوشمند، آن چنان که تصور می‌شود ضروری است یا خیر؟ پاسخ این سؤال هم مثبت است هم منفی.

سیستم های خانه‌های هوشمند به دو شکل پیوسته و گسترده انجام میشود، در نوع پیوسته این خانه‌ها همه رله‌های کنترلی در یک تابلو مرکزی جمع شده اند، ارسال فرمان به رله‌های کنترلی به وسیله تاچ پنل هوشمند ( یا نرم افراز هوشمند) صورت میگیرد و در نتیجه این رله تمام خروجی‌ها و چراغ های خانه را کنترل کرده و خاموش و روشن میکنند. باید گفت که در سیستم های پیوسته هیچ احتیاجی به کلید لمسی وجود ندارد اما در سیستم گسترده تنها کلیدهای ساده با کلیدهای لمسی جایگزین شده اند و سیستم‌عامل آنها به همان شیوه ی گذشته است درحالی‌که این قابلیت را دارند که از ماژول مرکزی فرمان بگیرند. در این نوع سیستم های خانه‌های هوشمند هر نوع تجهیزاتی که می‌خواهید به وسیله خانه هوشمند کنترل شود، بایستی به کلید لمسی اتصال داشته باشد. پس نتیجه میگیریم که کلید های لمسی رکن اساسی در سیستم های خانه‌های هوشمند را بازی میکنند همچنین این کلید ها با کنترل هوشمند محیط، کمک شایانی در صرفه جویی درمصرف انرژی می کنند و یکی از دلایل اقبال گسترده آنها مدیریت هوشمند انرژی می باشد .