شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جشنواره فجر#فیلم فجر

گزارش میدانی صبا از بازار فیلم فجر ۴۱/ یک ثانیه برداشت، یک قرن فیلم

گزارش میدانی صبا از بازار فیلم فجر ۴۱/ یک ثانیه برداشت، یک قرن فیلم

صبا نوشت: «یک ثانیه برداشت، یک قرن فیلم» در بازار فیلم‌ جشنواره فجر توجه بسیاری از افراد را به خود جلب می‌کند.

در میانه‌های سالن بازار فیلم چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، نوشته «یک ثانیه برداشت، یک قرن فیلم» توجه بسیاری از افراد را به خود جلب می‌کند.

برای اطلاع از نوع کار این غرفه به داخل رفتیم و با آقای جراحی مسئول غرفه به گفتگو پرداختیم.

او که از مرکز رشد خلاقیت پارک علم و فناوری استان قزوین دانشگاه کار ایده خود را رشد داده، اسکنر ۳D به عنوان یکی از بروزترین سیستم‌های حوزه فناوری اطلاعات را در این بازار ارائه کرده است.

وی درباره این محصول توضیح داد: یکی از امکانات اسکنر ۳D این است که میتوان با یک ثانیه برداشت که از یک کاراکتر، یک قرن فیلم از او ساخت بدون اینکه حتی در یک پلان نیاز به حضور آن شخص باشد.

جراحی افزود: قبلا برای آثار اکشن گروه امداد و اورژانس و عوامل گسترده نیاز بود و هزینه سنگینی صرف میشد؛ ضبط حتی یک صحنه هم هزینه و آسیب های جدی به دنبال داشت. در صورتی که الان بیشتر فیلم‌های اکشن دنیا دیگر در صحنه ضبط نمی‌شود و در نرم افزار است؛ ما هم می‌توانیم با یک ثانیه برداشت از یک فرد، موقعیت‌های مختلف از او خلق کرد و کارهایی که هیچ وقت امکان انجام آن ها وجود نداشت را به راحتی انجام داد.

وی با اشاره به تشابه پرینت سه بعدی به اسکنر ۳D گفت: این دستگاه کاربردهای مختلف دارد به طور مثال در فیلمسازی وقتی از یک فرد یک ثانیه برداشت می‌کنیم دست تهیه کننده و کارگردان را برای هر اتفاق با باز می‌گذاریم. همچنین در حوزه پزشکی فرد قبل از انجام جراحی فک و صورت می‌تواند مدل بینی دلخواه خود را ببیند.

وی با تاکید بر اینکه این اسکنر آسیب‌های صحنه را بسیار کاهش داده است، اظهار داشت: همیشه عده‌ای در برابر تکنولوژی مقاومت می‌کنند اما در نهایت تکنولوژی پیروز می‌شود.

گفتنی است در بازار فیلم ۳۲ شرکت از ۲۱ کشور مختلف جهان حضور دارند.

۵۷۲۴۷