شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#هلال احمر#سوریه

ورود نیروهای هلال احمر ایران به سوریه+ فیلم

ورود نیروهای هلال احمر ایران به سوریه برای کمک به‌ زلزله‌زدگان+ فیلم

منابع محلی سوریه گزارش دادند که هواپیمایی حامل نیروهای امدادی ایران شامگاه امروز در فرودگاه بین‌المللی حلب فرود آمده است.

به گزارش مشرق، منابع خبری، شامگاه امروز (چهارشنبه)، از ورود گروهی از امدادگران ایرانی به سوریه برای کمک به زلزله‌زدگان این کشور خبر دادند.

منابع محلی سوریه با انتشار تصاویری خبر دادند که گروهی از نیروهای امدادی هلال احمر ایران، شامگاه امروز، وارد فرودگاه بین‌الملی حلب شده‌اند.

شبکه «المیادین» نیز به نقل از خبرنگار خود در تهران گزارش داد که چهارمین هواپیمای حامل کمک‌های ایران در فرودگاه بین‌المللی حلب فرود آمده است.

«نواب نوری» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در حلب، روز سه‌شنبه هفته جاری، در گفت‌وگو با شبکه «المیادین» خبر داده بود که کمک‌های ایران بتدریج به سوریه ارسال خواهد شد.

نواب نوری در این باره گفته بود: «مستشاران نظامی ایران در سوریه از ساعات اولیه زلزله برای کمک دست به کار شدند. مرحله نخست کمک‌ها دارویی و شامل وسایل گرمایشی بود».

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در حلب همچنین اضافه کرده بود: «کمک‌های دیگری نیز وجود دارد که به ترتیب وارد [سوریه] خواهد شد. مستشاران نظامی ما و دولت سوریه سریعا فرودگاه بین‌المللی حلب را برای دریافت کمک‌ها آماده کردند».

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ درجه در مقیاس ریشتر به مرکزیت ترکیه، سحرگاه روز دوشنبه هفته جاری، بخش‌های زیادی از منطقه غرب آسیا و شرق مدیترانه را به لرزه درآورد.

داده‌های مراکز زلزله‌نگاری حاکی از آن بود که که این زمین‌لرزه در مرز ترکیه و سوریه و در ۲۶ کیلومتری شمال شرق غازی‌آنتپ ترکیه رخ داده است.

براساس گزارش‌ها، این زمین‌لرزه در کشورهای ترکیه، سوریه، لبنان، فلسطین، عراق، اردن، مصر، عربستان سعودی و بخش‌های از اوکراین و اروپا از جمله یونان، بلغارستان و... به ثبت رسید.

در پی این زلزله، «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه نشستی اضطراری با حضور اعضای کابینه، برای بررسی خسارات جانی و مالی وارده به کشور و اتخاذ تدابیر لازم در خصوص آن برگزار کرد.

وزارت دفاع سوریه نیز کلیه واحدها، تشکیلات و نهادهای خود در کلیه استان‌ها را برای کمک فوری به مردم سوریه و جست‌وجو برای بیرون کشیدن قربانیان از زیر آوار و کمک به زخمی‌ها و آواربرداری بسیج کرد.

منبع: فارس