شهر خبر

دومین جلسه کمیته بین الملل خانه احزاب با انتخاب اعضا برگزار شد

در ادامه سید مهدی نبی زاده، معاون سابق وزیر امور خارجه و سفیر جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو طی سخنانی در خصوص تعامل احزاب گفت: ما لازم است بتوانیم تعامل احزاب را با خانه احزاب ایران به خوبی دنبال کنیم و این مهم میسر نمی گردد مگر با همدلی و وفاق در راستای منافع ملی کشور.

مشاور اجرایی رئیس خانه احزاب افزود: آنچه به نظر مهم است، دستیابی به شناخت از احزاب سایر کشورها و چگونگی برقراری ارتباط با آنها است و لازم است مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و اینکه آیا خانه احزاب ایران می‌تواند این ارتباط را برقرار کند را نیز مورد توجه قرار دهیم.

وی در ادامه اظهارداشت: اکثریت قریب به اتفاق احزاب در سایر کشورها دارای کرسی در مجالس خویش هستند و در کابینه نیز نقشی پررنگ دارند که بدون شک تعامل و ارتباط با آنها و تبادل تجربیات حزبی به ویژه با کشورهای اسلامی و همسو می‌تواند در مناسبات و روابط ما با این کشور ها اثر مثبت ایجاد کند.

نبی زاده گفت: ایران اسلامی به خاطر تمدن دیرینه در جهان همواره مورد توجه بوده و این امر قطعاً به واسطه پیروزی انقلاب اسلامی مضاعف گردیده است و امروز اقتدار نظامی و امنیتی کشورمان در دنیا مورد توجه است، بر همین اساس ما می توانیم احزابمان را نیز به دنیا معرفی کنیم از اینرو برگزاری سمینارها، همایش‌ها و..... با حضور و مشارکت احزاب کشورهای اسلامی و همسو حائز اهمیت است.

وی در پایان با اشاره به حضور خویش به عنوان سفیر ایران در هندوستان شمه ای از دستاوردها و اقدامات این کشور به ویژه در حوزه احزاب را نیز تشریح نمود.

شایان ذکر است در ادامه این جلسه با توجه به وقوع زلزله شدید در کشورهای ترکیه و سوریه و جان باختن و مصدومیت شماری از ساکنان این مناطق، حاضرین در جلسه کمیته بین الملل خانه احزاب ایران ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان برای مصدو مان این حادثه آرزوی شفا و سلامتی نمودند.

در پایان با نظر اعضای کمیته بین الملل خانه احزاب ایران، سیدمحمد مرد از سازمان معلمان ایران و علیرضا رازقی از جمعیت جوانان انقلاب اسلامی به عنوان نواب اول و دوم و حمید یزدانیان از سازمان رهروان فردا به عنوان دبیر کمیته بین الملل خانه احزاب ایران انتخاب شدند.

انتهای پیام