شهر خبر

رئیس‌جمهور: کتاب می‌تواند از فرهنگ جامعه صیانت کند/ توجه به مسائل فرهنگی از مسائل مهم در دولت است

رئیس‌جمهور: کتاب می‌تواند از فرهنگ جامعه صیانت کند/ توجه به مسائل فرهنگی از مسائل مهم در دولت است

رئیس‌جمهور اظهار داشت: توجه به مسائل فرهنگی از مسائل مهم در دولت است، توجه به مسائل اقتصادی نباید ما را از توجه به مسائل فرهنگی باز بدارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، آیت الله سید ابراهیم‌رئیسی،  رئیس جمهور در برنامه چهلمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی و سی امین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی گفت: این رویداد دو بار در سال به صورت رسمی برگزار می شود، یکی در نمایشگاه کتاب است و حضور عام همگان را دارد و دیگری ام جایزه کتاب سال است و در این مراسم افراد خاص حضور دارند.

وی در ادامه گفت: رویداد اعطای چهلمین جایزه کتاب در جمهوری اسلامی رویدادی است که علاوه بر تجلیل و تکریم از مقام‌مولفان و اصحاب علم و دانش ، چهره هایی از اساتید و فرهیختگان آشنایی پیدا می شود و صاحب نظران و صاحب بصرانی را این رویداد معرفی می‌کند که ارتباط با اینان می تواند برای جامعه بسیار اثر بخش باشد . ارزش کتاب بر هیچ کس پوشیده نیست‌ پل ارتباطی بین عصر ها و پل دانش بین فرهنگ ها کتاب است. 

ریس جمهور بیان‌کرد:چهره اثر گذار را به افرادی می‌گویند که نیاز جامعه را درک میکنند و برای رفع نیاز جامعه ، مسئولیت پذیری داشته باشتد و در عرصه های مختلف اجتماعی حضورپیدا کنند، روشنفکران کسانی هستند که از نورانیت از اندیشه برخودار باشند و در حالیکه دیدبانی جامعه را رصد می کنند، به جامعه به موقع هشدار می دهند و دیدبان تیزبین باشند و وضعیت فکری و اندیشه ای جامعه را به خوبی رصد کنند و از فکر و اندیشه جامعه  و علم وفرهنگ  و هنر جامعه صیانت کنند.

آیت الله رییسی بیان کرد: صیانت از این فرهنگ کار اندیشمندان و روشنفکران جامعه است و باید از داشته های ملت صیانت کنند کتاب اثری است که می تواند از فرهنگ جامعه صیانت کند، کتاب می تواند تاریخ و فرهنگ و علم و دانش را برای یک ملت حفظ کند.

رئیس جمهور مطرح کرد: کتاب بهترین بستر برای انتقال اندیشه و علم و دانش است و باید همواره مورد تاکید باشد‌

ریسی گفت: توجه به مسائل فرهنگی از مسائل مهم در دولت است، توجه به مسائل اقتصادی نباید ما را از توجه به مسائل فرهنگی باز بدارد.

رییسی با بیان این‌جمله که اگر کتاب نبود ،شناخت رجال بزرگ چگونه ممکن بود مطرح کرد: کتاب جلوه شناخت بزرگان است و جاودانگی برای اندیشه و اندیشه ورزی است.باید در این سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی کتاب ویژه مورد توجه باشد، رهبری خود اهل نویسندگی قبل از انقلاب و بعد از انقلاب هستند ایشان بزرگترین مشوق نویسندگان و شاعران و فرهیختگان هستند.

درحال تکمیل..